نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 11:25

سفر دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار به سرخس

فرماندار سرخس با بیان اینکه لازمه اجرا شدن مالچ‌پاشی در سرخس این است که دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار به سرخس بیاید، گفت: دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار کشور، روز سه‌شنبه سوم مرداد به سرخس می‌آید و جلساتی در این زمینه برگزار می‌شود.

حسن نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس با اشاره به درخواست مالچ‌پاشی بخشی از منطقه سرخس برای کاهش موقتی اثر ریزگردها، اظهار کرد: این موضوع را به صورت تلفنی از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پیگیری و شرایط آب و هوایی سرخس و پدیده ریزگردها در این شهرستان و مشکلاتی که ریزگردها در یک سال گذشته در سرخس به وجود آورده است را تشریح کردیم و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور قول مساعد داد تا این موضوع را پیگیری کند.

نوری زاده گفت: لازمه اجرا شدن مالچ‌پاشی در سرخس این است که دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار به سرخس بیاید و این موضوع را تشخیص بدهد.

وی افزود: به همین منظور آقای طهماسبی دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار کشور، روز سه‌شنبه سوم مرداد به سرخس می‌آید و جلساتی در این زمینه برگزار می‌شود.

فرماندار سرخس عنوان کرد: درخواست مالچ‌پاشی را در جلسه ستاد بحران استان نیز عنوان کردیم و باوجود خطرات زیست محیطی که مالچ‌پاشی می‌تواند داشته باشد اما مجبور هستیم بخشی از اراضی حدفاصل روستای اسلام قلعه و منطقه گنبدلی را مالچ‌پاشی کنیم تا بتوانیم از اثر ریزگردها که بر منطقه تاثیر گذاشته است کم کنیم.

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1397164

مهمترین اخبار ایران و جهان: