نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 16:59

جلوگیری از تعطیلی 50 واحد تولیدی مازندران /افزایش 9 درصدی اشتغال در بخش تولید استان

مسؤول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلا با بیان اینکه در سال گذشته 9 درصد افزایش اشتغال در بخش های تولیدی استان مازندران را شاهد بودیم، گفت: مشکلات حدود ۵۰ شرکت و مرکز تولیدی که آسیب جدی داشتند را احصا کرده و به چرخه تولید برگرداندیم که از بیکاری کارگران و تعطیلی واحد تولیدی جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، به مناسبت هفته بسیج کارگری و در راستای تحقق شعار سال، حجت‌الاسلام جعفر رعایتی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با حضور در شهرک صنعتی رجه بابل، ضمن بازدید از خط تولید شرکت‌های پویاآیش مازند و مجموعه صنعتی ایران خودرو، گفت و گویی صمیمی با مدیران و کارگران این دو مجموعه تولیدی داشت.

این برنامه که به همت سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلا برگزار شد، با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، مسؤول سازمان بسیج کارگری استان و فرمانده سپاه شهرستان بابل نیز همراه بود.

سیدجواد حسینیان مسؤول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلا در حاشیه این بازدید اظهار کرد: سازمان بسیج کارگری و کارخانجات در کنار بحث‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و امید آفرینی در جامعه کارگری و کارفرمایی استان، در رفع موانع تولید و گره گشایی از مشکلات کارگری و کارفرمایی نیز برنامه‌های متنوع و متعددی را در طول سال در حال اجرا دارد.

وی برگزاری شیفت ایثار و حضور مستمر در مراکز تولیدی تحت عنوان پنج شنبه‌های امید را از برنامه‌های این سازمان برشمرد و افزود: در رفع موانع تولید به صورت عملیاتی و جهادی حضور پیدا می‌کنیم معضلات را می‌شنویم و همانجا با حضور دستگاه اجرایی استان سعی می‌کنیم تا گره ها و مشکلات را رفع کنیم.

مسؤول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلا با بیان اینکه در سال قبل هم از حدود ۳۰۰ شرکت و مجموعه تولیدی بازدید داشتیم، افزود: مشکلات حدود ۵۰ شرکت و مرکز تولیدی که آسیب جدی داشتند را احصا کردیم تا  آنها را به چرخه تولید برگردانیم  و از بیکاری کارگران و تعطیلی کارخانه جلوگیری کنیم.

حسینیان خاطرنشان کرد: بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها یکی از معضلات اجتماعی بوده و تمام تلاش ما این است که از قطع زنجیره کارگر و کارفرما جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: نرخ بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی در استان به مراتب از سال‌های گذشته کاهش داشته و در سال قبل حدود  ۹ درصد افزایش اشتغال را در بخش تولید استان مازندران داشته‌ایم.

در ادامه این بازدید حجت‌الاسلام جعفر رعایتی نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا نیز با اشاره به شعار مهار تورم و رشد تولید،گفت: کارگران این واحد تولیدی با افتخار و انگیزه تولید را رونق می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جوانان دست به دست هم داده و تولید را رشد دهند، مهار تورم و رشد تولید نیز محقق می‌شود و امیدواریم تولیدات ایرانی در جهان سرآمد شود.
 

به گزارش فارس، در پایان این بازدیدها مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در محفل انس با قرآن کارگران شرکت صنعتی ایران خودرو که به همت کانون بسیج کارگری این مجموعه صنعتی برگزار شد، حضور یافت.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1160204

مهمترین اخبار ایران و جهان: