نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 11:40

۵۰۰ نفر در راهدارخانه‌های استان بوشهر اسکان یافتند

بوشهر- معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی از امکانات راهدارخانه های استان بوشهر برای اقامت استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید طالب لواسانی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از ۱۲۰ خانواده و مجموعاً ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی در راهدارخانه‌های استان اقامت و از امکانات موجود استفاده کرده‌اند.

وی افزود: این مسافران عمدتاً به‌دلیل نقص فنی خودرو یا نبود جا از راهدارخانه‌ها استفاده کرده‌اند و با رفع نقص خودرو یا پیدا کردن جای مناسب، راهدارخانه‌ها را ترک کرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: در این مدت راهدارخانه‌های گناوه، دیلم، بوشهر، جم و تنگستان بیشترین اسکان مسافران نوروزی را داشته‌اند.

لواسانی با بیان اینکه درب راهدارخانه‌های استان به روی مردم و مسافران باز است و راهداران همواره در کنار مردم هستند، بیان داشت: در طرح نوروزی که از ۲۴ اسفند و همزمان با سراسر کشور در استان شروع شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، همه ۱۶ راهدارخانه استان به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت به مردم هستند و چنانچه مسافران نوروزی نیاز پیدا کردند می‌توانند از امکانات راهدارخانه‌ها استفاده کنند.

لواسانی همچنین با اشاره به اینکه مرخصی همه راهداران استان لغو و این نیروها با تمام ظرفیت آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند یادآور شد: در طرح راهداری نوروزی ۲۰۰ نیرو و ۱۷۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در قالب ۱۰ ایستگاه ثابت و ۳۰ اکیپ گشت سیار مشارکت دارند.

لواسانی تصریح کرد: همچنین سه ایستگاه پویش همراهان سفر در مجتمع‌های بین راهی منتخب استان فعال است که با برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای، مذهبی و توزیع افطاری ساده تلاش دارد رانندگان را به استراحت در حین سفر ترغیب کند تا انشاالله نوروز کم حادثه‌ای در جاده‌ها پشت سر بگذاریم.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: اگر رانندگان و مسافران در راه‌ها با مشکل مواجه شدند، می‌توانند با شماره ١۴١ تماس بگیرند، همچنین در هر ساعت از شبانه‌روز از طریق این تلفن گویا از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1113692

مهمترین اخبار ایران و جهان: