نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 19:07

صربستان: پلیس کوزوو یک شهروند صرب را زخمی کرده است

رئیس دفتر امور کوزوو در دولت صربستان اعلام کرد که یک شهروند صرب توسط واحد ویژه پلیس کوزوو مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «پتار پتکوویچ» رئیس دفتر امور کوزوو در دولت صربستان امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که یک شهروند صرب به نام میلان یووانوویچ شب گذشته توسط واحد ویژه پلیس کوزوو (ROSU) مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است.

رئیس دفتر امور کوزوو در دولت صربستان در این باره ادامه داد: میلان یووانوویچ راننده تاکسی است و پلیس کوزوو بدون هیچ هشداری به سمت او شلیک کرده است.

«پتار پتکوویچ» با بیان اینکه کوزوو اقداماتی برای تحریک صرب‌ ها انجام می‌ دهد، گفت: پلیس کوزوو صرب‌ ها را مقصر دانسته یا این وقایع را رد کرده است.

پلیس کوزوو نیز اعلام کرد که در ساعت ۲۳:۴۸ شب گذشته به وقت محلی یک نفر در شمال این کشور بر اثر اصابت گلوله مجروح شده است و تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است.

گفتنی است روند مذاکره میان صربستان و کوزوو با میانجیگری اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۱ آغاز شد، همچنین در سال ۲۰۱۳ توافقنامه ای در راستای عادی سازی روابط میان طرفین به امضا رسید.

بر اساس این توافقنامه تشکیلات غیر قانونی موازی صرب در کوزوو که در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرده بود باید منحل می‌شد.

در پی این توافقنامه، کوزوو برای اولین بار در تاریخ خود اقدام به برگزاری انتخابات محلی در شمال کشور که جمعیت غالب آنها را صرب‌ ها تشکیل می‌ دادند، کرد.

در حالیکه این دو کشور پس از آغاز روند مذاکره چندین توافقنامه امضا کردند در سال ۲۰۱۶ روابط دو کشور مجددا وارد تنش شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141792

مهمترین اخبار ایران و جهان: