نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 00:47

پناهگاه‌های جنگی صهیونیست‌ها در شهرهای اشغالی فعال شدند

وضعیت فوق العاده امنیتی در مناطق اشغالی فلسطین باعث شده تا پناهگاه‌های جنگی در شهرهای اشغالی از بیم آغاز حمله و جنگ فعال شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع عبری زبان از وضعیت فوق العاده امنیتی و آماده شدن پناهگاه‌های جنگی در شهرهای اشغالی از بیم آغاز حمله و جنگ خبر می‌دهند.

در همین ارتباط، کانال ۱۲ تل آویو گزارش داده است که در پایان نشست سری ارزیابی های امنیتی، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ دستور آماده سازی برای همه گزینه ها، احتمالات و سناریوها را به نیروهای خود صادر کرده است.

همزمان، سخنگوی شهرداری عسکلون اعلام کرد که به دلیل حوادث امنیتی در سرتاسر شهر سرپناه‌ها آماده فعالیت و به صورت شبانه روزی به روی مراجعه کنندگان باز هستند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داده که شهرداری بئرشبه تصمیم گرفت به دلیل حوادث امنیتی پناهگاه‌هایی را در سراسر شهر فعال کند.

خبرنگار الجزیره نیز از وقوع درگیری در شهر ناصره بین فلسطینی ها و نیروهای پلیس رژیم اسرائیل خبر می‌دهد.

همزمان، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که ظاهراً امشب شاهد پاسخ به حمله موشکی از سمت لبنان هم در مرزهای جنوبی و هم در مرزهای شمالی خواهیم بود و از این منظر وضعیت در حالت آماده باش پیش از جنگ قرار دارد.

از سوی دیگر، منابع عبری زبان اعلام کردند که نشست کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی برای بررسی شیوه پاسخ به حمله موشکی از سمت لبنان آغاز شده و شبکه عبری زبان کان تاکید کرد که تصمیم پاسخ به حمله موشکی از سمت لبنان اتخاذ شده اما در جلسه کابینه امنیتی در مورد کم و کیف این پاسخ تصمیم‌گیری خواهد شد.

شبکه ۱۲ نیز در گزارش دیگری اعلام کرد که مسئولان سیاسی و امنیتی تل‌آویو درصدد پاسخی سخت علیه نوار غزه هستند.

همزمان جهاد اسلامی به مبارزان مقاومت برای هرگونه حمله احتمالی دشمن صهیونیستی فرمان آماده باش داده است و زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در این ارتباط اعلام کرد: «مبارزان مقاومت در هر مکانی باید برای هرگونه حمله احتمالی دشمن صهیونیستی آماده باشند. ترس و هراسی از تهدیدات دشمن نداریم بلکه این تهدیدات ما را قوی‌تر و پایدارتر خواهد کرد و مقاومت باید در صفی واحد به مقابله با اشغالگران بپردازد.»

شهرداری الجلیل در شمال فلسطین اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مجاورت باریکه غزه هم پناهگاه‌ها را به روی شهرک‌نشینان باز کردند.

وضعیت در مناطق اشغالی فلسطین به شدت امنیتی و بحرانی است و نیروهای اشغالی پس از حملات شب و روز گذشته اکنون در حالت آماده باش برای آغاز حملات جدید به سر می‌برند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132304

مهمترین اخبار ایران و جهان: