نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 01:32

نظام مسائل خارگ تدوین شود/ لزوم آسیب‌شناسی فرهنگی در جزیره

بوشهر- امام جمعه بوشهر گفت: نظام مسائل و آسیب شناسی فرهنگی جزیره خارگ همراه با علت‌ها و راهکارها ظرف حداکثر یک ماه با اولویت‌بندی تنظیم و مدون شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه‌شب در نشست شورای فرهنگ عمومی جزیره خارگ با اشاره به سابقه تاریخی و مقاومت جزیره خارگ، فرهنگ این منطقه را متمایز برشمرد و بیان کرد: این تمایز، هویت فرهنگی منحصر به فردِ اهالی بومی این منطقه را شکل می‌دهد.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی بالاترین شورا در استان است، بر برگزاری منظم آن تاکید کرد و گفت: تصمیمات شورای فرهنگ عمومی مکمل تصمیمات شورای اداری است و پیگیری مصوبات آن لازمه موفقیت این شورا است.

امام جمعه بوشهر لازمه کار فرهنگی را شناسایی و فراهم سازی زیرساخت‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: نظام مسائل و آسیب شناسی فرهنگی جزیره خارگ همراه با علت‌ها و راهکارها ظرف حداکثر یک ماه با اولویت‌بندی تنظیم و مدون شود.

وی فرهنگ عمومی را مجموعه‌ای منسجم و نظام یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها عقاید، باورها، آداب و رسوم و هنجارهای متعلق به یک جغرافیای فرهنگیِ قوم یا ملت دانست.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت مصوبات شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد: حل بحران‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از طریق تصمیم‌گیری در این جلسه نشان از اهمیت این شوراست، چراکه مسئولیت تمام مسائل فرهنگی یک جامعه بر عهده شورای فرهنگ عمومی است و هرگونه ناکامی در بحران‌های اجتماعی نشان از موفق نبودن این شورا دارد.

وی اظهار کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با بهره‌گیری از ظرفیت متخصصان برای اولویت‌بندی و تصمیم‌گیری راه‌اندازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برگزاری دیداری‌های مردمی و حضور هرچه بیشتر در جمع مردم را از مهمترین راهبردهای اعضای شورای فرهنگ عمومی دانست.

آیت‌الله صفایی بوشهری همچنین بر نظارت دقیق و اصولی مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای حل و فصل بحران‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی با تخصیص اعتبارات اجرایی تأکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1187048

مهمترین اخبار ایران و جهان: