نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 10:13

نیازمند ۵۰ طرح نمونه گردشگری در ساحل مازندران هستیم

ساری- معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: در نوار ساحلی ۴۷۷ کیلومتری استان نیازمند ۵۰ طرح نمونه گردشگری ساحل هستیم.

روح الله سلگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آزادسازی حریم نوار ساحلی با همت و تلاش دولت به تفاهمنامه با سازمان جنگل‌ها و وزارت کشور اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های گردشگری و ساحلی باید طرح‌های سالمسازی دریا به مدت ۱۵ ساله به سرمایه گذاران واگذاز شود تا بتوان در آن طرح‌های گردشگری با پیوست فرهنگی و اجتماعی اجرا شود.

وی با بیان اینکه موانع حقوقی واگذاری ۱۵ ساله اراضی ساحلی برای که در یا واگذاری زمین به مدت ۱۵ سال است شعر تا بتوانی باید موانع حقوقی آن برطرف شود تا بتوانیم به اجرای طرح‌ها بپردازیم.

وی با عنوان اینکه در طول ساحل ۴۷۷ کیلومتری مازندران باید بتوانیم ۵۰ طرح نمونه گردشگری را اجرا کنیم، افزود: در این طرح‌ها های باید به مسائل بهداشتی، فرهنگی، نمازخانه و غیره توجه شود.

سلگی با تاکید براین که برای واگذاری طرح‌ها به متقاضیان اهلیت سنجی می‌گیرد افزود: در توافقنامه ۱۵ ساله، پیمانکار و مجری برای اجرای چارچوب‌ها متعهد و در آن موارد لغو قرارداد نیز ذکر می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به سفر سالانه مسافران زیادی به استان، تخصیص اعتبار فرهنگی برای مدیریت و ساماندهی ساحل امری ضروری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1187704

مهمترین اخبار ایران و جهان: