نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 10:29

بدحجابی یکی از عوامل طلاق در جامعه است

مهدی‌شهر- امام جمعه مهدی‌شهر با اشاره به آثار بدحجابی در جامعه گفت: امروز اگر شاهد رواج بی‌حجابی در کشورمان هستیم یکی از دلایل مهم آن، بی حجابی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز عید فطر مهدی‌شهر به میزبانی مصلای این شهر ضمن اشاره به علل طلاق در جامعه، تاکید کرد: امروز اگر شاهد رواج بی حجابی در کشورمان هستیم یکی از دلایل مهم آن، بی حجابی است.

وی با بیان اینکه وقتی مرد نگاهش به چندین زن آرایش کرده و این شکل بیرون آمده بیافتد، به همسر خود اکتفا نخواهد کرد و رفتارهایی از این دست منجر به طلاق خواهد شد، افزود: امروز جنگ علیه خانواده با کشف حجاب و برهنگی از غرب آغاز شده است.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه تقویت پوشش خانواده یکی از راه‌های مقابله با این جنگ است، گفت: حفظ حجاب باید از نهادهای حاکمیتی و اداری آغاز شود. اگر در ادارات و بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکان و … خواهران ما محجبه باشند مردانی که آنجا کار می‌کنند نیز با آرامش بهتری کار می‌کنند.

بارانی با بیان اینکه مردم نیز در فضای این دست ادارات در فضاهای بهتری خدمات را دریافت خواهند کرد، گفت: یکی دیگر از برکات گسترش فرهنگ حجاب و عفاف مسائل اقتصادی است. اگر زن به خودش نگاه عرضه کننده کالا داشته باشد رقابت در خرید اقلام آرایشی در کشور روز به روز اوج می‌گیرد و زندگی اشرافی و تجملات رواج پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خطر بیخ گوش دختران جوان و مادران است، تاکید کرد: دختران ما برادران ما اگر با حجاب باشند بسیاری مشکلات را نخواهیم داشت لذا برای ترویج حجاب ابتدا باید خداباوری را در جامعه تقویت کنیم.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه معاد باوری دیگر موضوعی است که باید برای مقابله با بدحجابی به آن تکیه کرد، گفت: ابدیت به لحظات زندگی امروز ما گره خورده است لذا باید به این فکر کنیم که چه آتشی در انتظارمان خواهد بود.

بارانی همچنین با اشاره به ضرورت ترویج حجاب در جامعه بیان کرد: حجاب می‌تواند جایگاه زنان را در عالم بالا ببرد جایگاهی که حتی می‌تواند از فرشتگان بالاتر برود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1164048

مهمترین اخبار ایران و جهان: