نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 10:58

راه حل تمامی مشکلات تقوا است

شیراز- نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: راه حل اصلی فائق آمدن بر تمامی مشکلات تقوا پیشه کردن است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز عید سعید فطر بیان کرد: کسانی که یک ماه بندگی کرده اند امروز برای آنان عید است و اگر فردی نتوانست فریضه واجب روزه داری را انجام دهد اکنون بهترین فرصت برای توبه است.

وی ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال باید نسبت به ایجاد تحول در جامعه اقدام کرد از این رو باید در مجموعه‌های دست اندر کار نسبت به ایجاد تحول در جامعه با همکاری مردم اقدام کنند.

امام جمعه شیراز افزود: اگر بخواهیم تحول در جامعه ایجاد کنیم باید چه اقدامی انجام داد؟ در پاسخ به این سوال امام حسین (ع) فرموده‌اند که همه مردم را به تقوا دعوت می‌کنم زیرا خداوند ضمانت کرده که انسان با تقوا به آنچه دوست دارد می‌رسد و اگر از چیزی ناراضی است از او دور خواهد شد.

آیت الله دژکام متذکر شد: اگر تقوا باشد مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود این در حالی است که برخی به دنبال الگو پذیری از جوامع غربی اند.

وی ادامه داد: برخی حتی ادبیات مطالبه گری را نیز بلد نیستند زیرا باید هرکسی در جامعه با توجه به نقشی که دارد در ابتدا نقش خود را به خوبی ایفا کرده سپس نسبت به مطالبه گری اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1164092

مهمترین اخبار ایران و جهان: