نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 09:40

عربستان مجوز حمل ۱۰ لیتر آب زمزم را به عمره‌گزاران خارجی داد

در حالی که سعودی‌ها سخت‌گیری‌هایی در خروج آب زمزم از این کشور داشتند، اکنون اعلام کرده‌اند که هر زائر خارجی امکان همراه داشتن یک بطری ۱۰ لیتری آب زمزم و حمل آن در پرواز را دارد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، همراه داشتن آب زمزم در پرواز و خروج آن از عربستان از سوی سعودی‌ها چندین سال ممنوع بود و مسؤولان این کشور به عمره‌گزاران اجازه نمی‌دادند که آب زمزم را با خود به کشورهایشان ببرند.

اما با شیوع کرونا و جمع شدن کلمن‌ها در مسجدالحرام و حتی بسته شدن منابع توزیع آب زمزم، سعودی‌ها آب زمزم را در بطری‌هایی توزیع کردند و به زائران هم اجازه دادند تا آب زمزم بسته‌بندی را حمل کرده و حتی به کشورهای خود ببرند.

اکنون نیز در آستانه آغاز اعزام زائران به حج تمتع، عربستان اعلام کرده که عمره‌گزاران می‌توانند یک بطری آب زمزم را همراه خود داشته باشند و امکان حمل آن در پرواز هم وجود دارد.

این اقدام سعودی‌ها در حالی است که هر ساله بسیاری از زائران کشورهای مختلف از آب زمزم به عنوان سوغات یا شفا برای بیماران به کشورهای خود می‌برند و محدودیت‌هایی مرتبط با حمل نکردن آب زمزم در چمدان‌ها در فرودگاه کاهش یافته است و مأموران سعودی هم سخت‌گیری چندانی در این رابطه ندارند.

البته زائران در صورتی قصد همراه داشتن آب زمزم را داشته باشند، باید در بسته‌بندی خاص این اقدام را کنند که به گفته برخی از زائران، این اقدام سعودی‌ها برای کسب درآمد بیشتر از حضور زائران در سرزمین وحی است. چرا که زائران‌ برای همراه داشتن آب زمزم باید حتما از بطری‌ها و جعبه‌های خاص استفاده کنند.

به گزارش فارس، عربستان به تازگی اجازه همراه داشتن ۱۰ لیتر آب زمزم را به عمره‌گزاران داده است. در سال‌های گذشته حجم قابل حمل آب زمزم  پنج لیتر بود که اکنون حجم مجاز ۲ برابر شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185092

مهمترین اخبار ایران و جهان: