نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 17:47

۱۵ هزار عضو جدید جذب صندوق بیمه می‌شوند

اردبیل- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: امسال برنامه‌ریزی انجام دادیم تا زمینه جذب ۱۵ هزار روستایی و عشایری را به صندوق بیمه اجتماعی فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علوی عصر چهارشنبه در جلسه شورای بیمه در استانداری اردبیل اظهار کرد: ۱۸۱ هزار نفر جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است که در ۱۷ سال عمر این صندوق بیش از ۷۶ هزار نفر جذب صندوق شده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر جذب جامعه هدف را به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شاهد بودیم که ۵۲ درصد ضریب پوشش بیمه‌ای را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: در سال ۱۴۰۰، ۶ هزار و ۸۰۰ نفر از روستاییان و عشایر به عضویت صندوق درآمدند و در سال گذشته این تعداد به ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

علوی افزود: امسال نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا جذب ۱۵ هزار نفر روستایی و عشایری را به صندوق بیمه اجتماعی شاهد باشیم.

وی فعالیت کارگزاری‌ها را با ارائه خدمات متنوع به بیمه‌شدگان در گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال یادآور شد و خاطرنشان کرد: بر اساس احکام قانونی مصوب ما در این گروه سنی در روستاها، جامعه عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در استان به مراجعین خدمات ارائه می‌کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل اختیاری بودن بیمه را در کنار افزایش سطوح درآمدی و پرداختی مستمری یادآور شد و اضافه کرد: در دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی در این حوزه انجام شده و انتظار می‌رود این روند حمایتی و توسعه‌ای شتاب بیشتری بگیرد.

در این جلسه مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل نیز بیان کرد: ما اطلاعات بیش از ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان مناطق روستایی را به همراه کد ملی و شماره تماس در اختیار صندوق قرار دادیم تا از طریق صندوق جذب و جلب آنها برای عضویت در این مجموعه فراهم آید.

وحید خلیل‌اللهی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ظرفیت خوبی در پوشش بیمه درمانی روستاییان و عشایر به وجود آمده و هر فردی که فاقد بیمه باشد، می‌تواند از مزایای بیمه همگانی و درمانی استفاده کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد: ۴۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند که به صورت متمرکز پرداختی حق بیمه آنها به صندوق انجام می‌شود.

علیرضا حسین‌نژاد با قدردانی از فعالیت‌های مدیریت صندوق در استان اردبیل ضرورت اطلاع‌رسانی و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین را برای پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه بسیار مهم و ضروری اعلام کرد.

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز با بیان اینکه ۴۶ هزار قالیباف سال‌ها است که چشم انتظار پوشش بیمه‌ای صندوق با حمایت همه‌جانبه هستند، گفت: سال‌های گذشته وعده‌هایی برای پوشش بیمه‌ای قالیبافان در صندوق با پرداخت کمترین مبلغ ارائه شد اما به هیچ وجه این وعده‌ها تحقق پیدا نکرد.

بیت‌اله بابایی افزود: امیدواریم از طریق صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ۳۹ هزار بافنده فرش در استان اردبیل که فاقد بیمه تأمین اجتماعی هستند، از مزایای صندوق بهره‌مند شده و در کنار آن سایر خدمات نیز به این نیروهای مولد ارائه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186392

مهمترین اخبار ایران و جهان: