نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 11:04

پوتین: به رغم فشار غرب، روابط روسیه و بلاروس گسترش می‌یابد

ولادیمیر پوتین در پیام تبریک به مناسبت روز اتحاد روسیه و بلاروس خطاب به الکساندر لوکاشنکو گفت که روابط دو کشور به رغم تحریم‌های غرب، بیشتر از قبل توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسیه از پیام تبریک رئیس‌جمهور این کشور به همتای بلاروسی خود به مناسبت «روز اتحاد مردمان روسیه و بلاروس» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین خطاب به الکساندر لوکاشنکو به تحریم‌های غرب اشاره و اعلام کرد، به رغم این تحریم‌ها روسیه و بلاروس به طور موثر در حال هماهنگی تلاش‌ها در عرصه بین‌المللی هستند.

در پیام رئیس‌جمهور روسیه آمده است: «الکساندر گریگوریویچ عزیز، گرم‌ترین تبریک ما را به مناسبت روز اتحاد مردمان روسیه و بلاروس بپذیر... به رغم فشارهای تحریمی بی‌سابقه از خارج، ما به طور موثر تلاش‌ها را در عرصه بین‌المللی و در حوزه دفاعی هماهنگ و به طور موفق برنامه‌هایی را با هدف تقویت حاکمیت مالی، اقتصادی، علمی و فناوری اجرا می‌کنیم».

ولادیمیر پوتین تاکید کرد که روسیه و بلاروس به طور نظام‌مند همکاری‌های سودمند متقابل را گسترش می‌دهند. وی همچنین ابراز اطمینان کرد که شراکت بین مردم این دو کشور برادر در آینده رشد خواهد کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در پایان پیام تبریک خود به رئیس‌جمهور بلاروس، برای لوکاشنکو آرزوی سلامتی و موفقیت و برای شهروندان بلاروس شادی و رفاه کرد.

پیام تبریک پوتین در شرایطی صادر شده که روابط روسیه و بلاروس طی سال‌های اخیر به رغم فشارهای آمریکا و متحدان اروپایی آن گسترش یافته و جنگ اوکراین تغییری در این روند ایجاد نکرده است.

شنبه هفته گذشته بود که رئیس‌جمهور روسیه از برنامه این کشور برای استقرار تسلیحات اتمی تاکتیکی در بلاروس خبر داد؛ اقدامی که با واکنش منفی آمریکا و متحدانش در اتحادیه اروچا مواجه شد.

به رغم واکنش‌های منفی کشورهای غربی، الکساندر لوکاشنکو و دیگر مقامات بلاروس ضمن حمایت از استقرار تسلیحات اتمی تاکتیکی روسیه تصریح کردند که این تسلیحات از بلاروس در برابر تهدیدات غرب حفاظت خواهد کرد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1122604

مهمترین اخبار ایران و جهان: