نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 23:20

رایزنی اضطراری وزیر دفاع انگلیس با مقامات پنتاگون

وزیر دفاع انگلیس فردا درباره انتشار اسناد محرمانه با مقامات پنتاگون دیدار و گفتگو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه ایتل ریپابلیک، «بن‌ والاس» وزیر دفاع انگلیس قرار است فردا دوشنبه به منظور انجام گفتگوهای اضطراری در ارتباط با اسناد محرمانه منتشر شده در رسانه ها عازم واشنگتن شود.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت دفاع انگلیس با انتشار بیانیه ای درا ین باره اعلام کرد که رایزنی وی با مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خواهد بود.

رسانه ها در این خصوص اعلام کردند که مقامات انگلیس از اینکه نیروهای ذخیره بریتانیا ممکن است به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشته باشند وحشت داشتند.

هفته گذشته دومین مجموعه اسناد طبقه‌ بندی‌ شده نهادهای اطلاعاتی آمریکا مرتبط با ارزیابی‌ های این کشور از جنگ در اوکراین، چین، تروریسم، غرب آسیا و همچنین برنامه هسته‌ ای ایران به فضای مجازی درز کرد و برخی منابع آن را به روسیه منسوب کرده‌ اند.

پنتاگون درز این اسناد را تأیید کرده اما مدعی شده که برخی از این اسناد با هدف کم اهمیت جلوه دادن قدرت متحدان آمریکا، دستکاری شده است.

انتشار اسناد محرمانه، برجسته‌ ترین نقض اطلاعات دفاعی آمریکا محسوب می‌ شود، تا جایی که تعداد زیادی از متحدان آمریکا از جمله انگلیس هم در این باره اظهار نگرانی کرده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154204

مهمترین اخبار ایران و جهان: