نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 16:23

مسکن ویلایی حق مردم دامغان/ راه و شهرسازی به مطالبه مردم پاسخ دهد

دامغان- امام جمعه دامغان گفت: ساخت مسکن ویلایی به عنوان یک دغدغه و مطالبه عمومی باید به صورت ویژه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و پاسخ مثبت داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در نماز جمعه دامغان به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) این شهر به ساخت مسکن ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و بیان کرد: ساخت مسکن ویلایی به عنوان یک دغدغه و مطالبه عمومی باید به صورت ویژه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و پاسخ مثبت داده شود.

وی افزود: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر دامغان تعداد ۸ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی ثبت نام داشتند که از این تعداد شش هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و تاکنون دو هزار نفر از افراد ثبت نام شده پرونده تشکیل دادند.

امام جمعه دامغان تصریح کرد: یک هزار و ۱۷۵ نفر مبلغ ۴۰ میلیون تومان را به حساب دولت بابت ساخت مسکن واریز کردند ولی به جهت نامشخص بودن وضعیت ساخت مسکن ویلایی بلاتکلیف هستند.

رستمیان با بیان اینکه ساخت مسکن ویلایی آسیب کمتری نسبت به ساخت مسکن آپارتمانی دارد خاطر نشان کرد: شهر دامغان زمینه ساخت مسکن ویلایی را دارد و زمین مورد نظر هم تأمین شد و از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم مجوز ساخت مسکن ویلایی را صادر کند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمایشگاه صنعت هسته‌ای اشاره کرد و بیان داشت: انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران یک انرژی صلح‌آمیز است و هیچ تهدیدی برای دیگران نخواهد بود از سوی دیگر انرژی هسته‌ای در حوزه سلامت؛ کشاورزی؛ علم و فناوری و آب کشور تأثیر فراوان دارد و این موضوع به اقتصاد کشور نیز تأثیرگذار است.

امام جمعه دامغان به بحث تولید یک هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای در کشور اشاره داشت و گفت: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی این میزان تولید برق باید به ۲۰ هزار مگاوات در سال افزایش پیدا کند.

رستمیان همچنین به اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره و از این نهاد انقلابی به‌عنوان ترویج دهنده معارف دینی و فرهنگی در جامعه یاد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288704

مهمترین اخبار ایران و جهان: