نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 23:30

فرصت‌های طلایی گردشگری نور را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم

نور- استاندار مازندران با اشاره به مزیت های گردشگری شهرستان نور گفت: فرصت‌های طلایی گردشگری شهرستان را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور شامگاه پنجشنبه در آئین معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان نور در سخنانی با اشاره به شیوه مدیریتی دکتر چمران اظهار کرد: امروز جامعه ما نیازمند تفکرات و سبک مدیریتی شهید چمران به عنوان یک الگوست.

وی افزود: شهید مصطفی چمران ابعاد شخصیتی خاصی داشتند که هنوز به خوبی در کشور مطرح نشده و علیرغم اینکه تحصیل کرده دانشگاه‌های غرب بودند با نبوغ فکری که داشتند مغلوب تفکرات غربی نشدند و زندگی و تفکر اسلامی را برای خود الگو قرار دادند تا در نهایت به شهادت ایشان ختم شد.

حسینی پور در بخش دیگری از سخنانش یکی از برنامه‌های مهم دولت مردمی سیزدهم را تولید بر اساس صادرات محوری برشمرد و اضافه کرد: سال گذشته بسیاری از باغات مازندران شناسنامه دار شدند و پس رایزنی‌ها و پیگیری‌های فراوان در اواخر سال گذشته اولین محموله مرکبات مازندران وارد چین شد که مورد تبلیغ گسترده و استقبال این کشور قرار گرفت.

وی گفت: باید تلاشمان بر توانمندی تولیدات باغی مان باشد و صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری در مازندران که سال گذشته اتفاق افتاد را به بیش از این مقدار برسانیم.

این مسئول تصریح کرد: با حفظ فرهنگ‌های اصیل و ارزش‌ها و فراهم آوردن زندگی عزتمندانه برای مردم شهرها و روستاهایمان باید ثروت در میان مردم افزایش دهیم که برای این مهم همه مسئولین بخصوص مسئولین ارشد استان و شهرستان، مزیت‌های منطقه را شناسایی و اولویت بندی کنند در غیر این صورت درگیر کارهای بی ثمر و روزمره خواهیم شد.

وی افزود: مسئولان با تعامل حداکثری در شهرستان‌ها بن بست‌های بزرگ را باز کنند همانطور که بعد از ۱۰ سال رشد منفی اقتصادی در مازندران برای نخستین بار استان مازندران رشد ۴ تا ۴.۵ درصدی را در سال ۱۴۰۱ تجربه کرد.

استاندار مازندران گفت: به جای نشستن در اتاق‌های بسته و بخشی نگری و کارشکنی‌ها، باید با مردم تعامل داشته باشیم و اجازه ندهیم فضای مدیریتی در شهرستان‌ها یکنواخت شود بلکه تحولات را باید مردم احساس کنند و به چشم ببینند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فرصت‌های بی نظیر اقتصادی در بخش چمستان، بخش بااصالت و تمدن چندهزارساله بلده با فرصتهای تاریخی و زیست محیطی بکر و نیز بخش باظرفیت های بالای مرکزی شهرستان نور باید احصاء شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ بهره‌ای از مزیت‌های گردشگری شهرستان نور و حتی استان نبرده‌ایم گفت: علاوه بر احیای فرصت‌های طلایی گردشگری در شهرستان، طرح‌های خوب برای سرمایه گذاران فراهم کنیم.

حسینی پور در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: بنده در انتخاب مدیران، سراغ کسانی می‌روم که به دنبال پست و میز نیستند بلکه خود را نوکر مردم می‌دانند و قدرت چانه زنی در سطح مختلف دارند و از سویی دیگر در اداراتمان نیروی خسته، فرسوده و منفعل رانمی خواهیم بلکه مدیرانی با انرژی وامیدبخش را با آغوش باز پذیراییم.

در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های احمد توکلی فرماندار سابق، بیژن پولادی به عنوان سرپرست فرمانداری نور معرفی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303004

مهمترین اخبار ایران و جهان: