نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 14:07

امام جمعه موقت سمنان: تقویت ارتباطات بین‌المللی اولویت دولت است

امام جمعه موقت سمنان گفت: تقویت ارتباطات بین‌المللی با کشورهای مختلف دنیا اولویت دولت آیت‌الله رئیسی است و به طور ویژه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد، امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان با اشاره به آخرین تحولات ملی و بین‌المللی، به‌ویژه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به شماری از کشورهای آمریکای لاتین اظهار کرد: اتفاقات مبارکی در حوزه سیاست خارجی در دولت آیت‌الله رئیسی رخ داده که یکی از مهم‌ترین آنها، گسترش ارتباطات بین‌المللی و رایزنی با کشورهای مختلف دنیاست.

وی تصریح کرد: آمریکای لاتین یکی از آخرین مقاصد سفر رئیس‌جمهوری و همراهان ایشان بود که نتایج خوبی هم از این سفرها حاصل شد.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به جمعیت بالای کشورهای حوزه آمریکای لاتین بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود، این کشورها ۵۰۰ میلیون نفر یا حتی بیشتر جمعیت دارند و از این لحاظ، می‌توانند برای ارتباطات بین‌المللی و توسعه اقتصادی ما بسیار مهم باشند.

مهدوی‌نژاد بیان کرد: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای مختلف رهاوردهای برای ما دارد که در آینده به‌تدریج مشخص می‌شود و اولویت دولت آیت‌الله رئیسی، توسعه ارتباطات بین‌المللی با همه کشورهای دوست است.

وی تصریح کرد: قراردادهایی در سفرهای بین‌المللی دولتمردان منعقد می‌شود که می‌تواند در روند رو به رشد ایران اسلامی بسیار مؤثر باشد و از این حیث، بسیار فرخنده و مبارک است.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: یکی از راه‌های شکست تحریم‌های غربی و آمریکایی‌ها، همین سیاست خارجی فعال و پویا و ارتباط با کشورهای مختلف است و دولت به این امر توجه دارد.

مهدوی‌نژاد ادامه داد: تعامل با دنیا یکی از سیاست‌های مهم دولت آیت‌الله رئیسی است و البته در دین مبین اسلام نیز تأکید شده است که مسلمانان با همه دنیا ارتباط داشته باشند تا بتوانند اثربخشی خود را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: آمریکای لاتین مردم و دولت‌هایی دارد که مقابل استکبار ایستاده‌اند و از نظر اعتقادی با آزادی‌خواهانی که نمی‌خواهند مقابل زور و ستم و استعمار سر خم کنند، هم عقیده هستند و از این جهت، ارتباط با آنها باید به شکل خاصی دنبال شود.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به کشورهای مختلف در راستای گشایش گره‌های پیش روی کشور و اعتلای ایران اسلامی انجام می‌شود و مردم قدردان این تلاش‌ها هستند.

مهدوی‌نژاد بیان کرد: یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ما در برهه کنونی، ارتباط ویژه با کشورهای همسایه ایران است و این امر نیز به طور جدی پیگیری می‌شود.

پایان پیام/74001/ن/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303748

مهمترین اخبار ایران و جهان: