نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 13:17

راه اندازی 364 پایگاه ورزشی اوقات فراغت خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۳۶۴ پایگاه ورزشی در ۲۵۰ نقطه شهرستان های استان برای پرکردن اوقات فراغت جامعه هدف در تابستان امسال فعال هستند.

محسن قطبی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: سه عامل شرایط اجتماعی، اقتصادی و مباحث فرهنگی در نحوه گذراندن اوقات فراغت تاثیرگذار است.

وی با بیان این که سه محور اشتغال، ورزش و تفریحات سالم و همچنین فعالیت فرهنگی و اجتماعی در برنامه‌های تابستانی اداره کل ورزش و جوانان حراسان جنوبی مد نظراست افزود: برنامه‌های مفرحی در حوزه ورزش همگانی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گنجانده شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: در مورد اشتغال جدید می‌توان از ظرفیت مراکز رشد و فناوری، آموزش فنی و حرفه‌ای و بقیه دستگاه‌ها در ایجاد انگیزه برای حضور در برنامه‌های اوقات فراغت بهره برد.

قطبی یادآور شد: ۳۶۴ پایگاه ورزشی در ۲۵۰ نقطه شهرستان های خراسان جنوبی برای پرکردن اوقات فراغت جامعه هدف در تابستان امسال فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این پایگاه‌ها هزار و ۷۸۸ مربی در ۲۸۱ رشته ورزشی در تابستان امسال فعالیت دارند که ۴۹ پایگاه در بیرجند مستقر هستند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در راستای ایجاد و شور اجتماعی و شناسایی استعدادهای بالقوه ورزشی کلاس‌های آموزش مربیگری و داوری رشته های متنوع تربیت بدنی ویژه روستاها و شهرهای مناطق محروم استان برگزار می‌شود.

قطبی متذکر شد: از ظرفیت سایر دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت موثر خواهد بود.

وی با بیان این که سال گذشته ۴۵۸ پایگاه ورزشی در خراسان جنوبی ایجاد شد افزود: در این پایگاه‌ها با اجرای ۹۶۸ برنامه ۴۶ هزار نفر از شهروندان استان بهره‌مند شدند.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313004

مهمترین اخبار ایران و جهان: