نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 17:25

بار دیگر مجازات جایگزین حبس؛ دامدار متخلف به خرید دستگاه دمنده و کاشت نهال محکوم شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: دامدار متخلفی که بدون مجوز قانونی و یا پروانه مرتعداری وارد محدوده مراتع حوزه شهرستان شده بود با حکم قاضی رسیدگی کننده، به خرید دستگاه دمنده و کاشت نهال محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارسنجان، حسن خسروانیان که به اتفاق فرماندار و مجموعه شورای اداری شهرستان و در راستای گرامیداشت هفته قوه قضاییه در محل دفتر رییس دادگستری ارسنجان حضور یافت، افزود: در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تعامل خوبی با دستگاه قضایی شهرستان به وجود آمده که صدور چنین احکامی ناشی از نتایج حاصله است.

وی ادامه داد: از آنجا که فرد متخلفی بدون مجوز قانونی وارد قسمتی از مراتع قرق شده بود، پرونده ای تشکیل و از طریق مرجع قضایی تحت پیگرد قرار گرفت که در نهایت پس از رسیدگی و با استفاده از مواد مندرج در قانون مجازات اسلامی و در قالب مجازات های جایگزین حبس، منجر به انجام چنین خدمتی به خادمان مردم شریف در مجموعه منابع طبیعی شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان اعلام کرد: همچنین متخلف در حکم صادره موظف به تهیه و غرس تعداد ۵۰ اصله نهال بومی و سازگار به محیط همراه با گذراندن دوره آموزشی شده است.

خسروانیان ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه دستگاه قضایی، گروه های مردم نهاد و طبیعت دوست، شورای اداری و در راس فرماندار شهرستان که همواره عنایت ویژه ای به مجموعه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داشته اند، آرزوی توفیقات روز افزون الهی جهت اعتلای فرهنگ منابع طبیعی و پیشبرد اهداف عالیه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور کرد.

پایان پیام/ س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313592

مهمترین اخبار ایران و جهان: