نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 16:11

جنگ همیشگی حق و باطل یادآور زنده بودن عاشورا و کربلا است

اردبیل_دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت:جنگ همیشگی حق پ باطل در طول تاریخ یادآور زنده بودن کربلا و عاشورا در لحظه لحظه زندگی‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی بعدازظهر یکشنبه در جلسه کمیته مردمی کنگره بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید والا مقام استان اردبیل از مدیران دستگاه‌های استانی خواست در ایام باقی مانده تا برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره، اقدامات شایسته‌تری داشته باشند و با اشاره به خصوصیات پیروان راستین مکتب عاشورا، اظهار کرد: جنگ همیشگی حق و باطل در طول تاریخ یادآور زنده بودن کربلا و عاشورا در لحظه لحظه زندگی است.

وی ادامه داد: کسانی که برای ذبح امام در گوشه‌ای از تاریخ گریه می‌کنند باید برای ذبح ارزش‌های مکتب امام و دین و اسلام در طول تاریخ نیز به همان اندازه، عزادار باشند و در مقام خون خواهی برآیند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با تشریح رابطه معنادار آسیب‌ها، ناهنجاری‌ها و بی عفتی‌ها با فاصله گرفتن از ارزش‌های نظام، افزود: گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ترویج فرهنگ شهادت با حیثیت و اعتبار ما گره خورده است.

آفاقی با انتقاد از عملکرد تعدادی از مدیران اداری در جهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: امنیت را مرهون خون شهدا هستیم و کم توجهی به آرمان‌های شهدا خیانت در حق خون شهدا است.

وی مدیران را به انتقادگری و انتقاد پذیری و همت جهادی برای اصلاح امور و رفع نارسایی‌ها و جدیت در مطالبه‌گری به عنوان مؤلفه‌ای از فرهنگ ایثار و مکتب شهادت فراخواند و افزود: مدیری که بخاطر ترس از موقعیت، انتقاد نمی‌کند شایستگی خدمت در این نظام را ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418292

مهمترین اخبار ایران و جهان: