نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 21:15

مسمومیت های غذایی، یکی از شایع ترین مشکلات بهداشتی در فصل گرم

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسمومیت های غذایی یکی از شایع ترین مشکلات و موارد در فصل گرم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی یزدانی اظهار کرد:  در روزهای گرم سال توصیه می‌شود که از خوردن مواد غذایی مشکوک و نامطمئن پرهیز نمایند.

وی افزود: نگهداری مواد غذایی پخته خارج از یخچال با زمان بیش از ٢ ساعت نباشد، ضمن اینکه در داخل یخچال محدودیت زمانی دارد و باید غذا پس از جوشاندن در دمای ٧۰ درجه داغ شود و مشکلی مشاهده نشود.

علی یزدانی ادامه داد: استفاده از نوشیدنی‌‌ها، خوردنی‌ها  و آب منابع غیر آشامیدنی و یخ‌های فله‌ای  که باعث ایجاد مسمومیت و اسهال شده توصیه نمی‌گردد، زیرا باعث ایجاد بیماری می‌شود و این موضوع در موارد مختلف به خصوص در شستن میوه و سبزیجات بارها و بارها مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه مصرف آب آشامیدنی‌ باید به صورت بسته‌بندی و یا لوله کشی باشد، خاطرنشان کرد: افراد در مواقعی که بیرون هستند در صورت امکان از مواد غیر پخته مانند پنیر استفاده کنند و از خوردن انواع خوراکی های دست ساز و نامشخص باید پرهیز شود، فست فود ها و خوراکی ها که مواد افزودنی دارند  یکی از مواد غذایی هستند که نه تنها ارزش غذایی ندارند، بلکه برای بدن مضر نیز هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که در فصل تابستان امسال همانند سال گذشته رفتن به سفرهای تابستانی همراه با  توجه به هشدارها انجام شود و اگر علائم مانند تهوع و استفراغ شدید و اسهال و ضعف و بی حالی و عرق سرد و  و سردرد  را بعد از مصرف مواد غذایی مشاهده کردند باید به مرکز درمانی مراجعه و یا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1399348

مهمترین اخبار ایران و جهان: