نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 20:50

اختصاص ۶۰۰ میلیارد برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در کامیاران

کامیاران- فرماندار کامیاران از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش ثقفی نیا روز دوشنبه در دیدار با دهیاران بخش مرکزی شهرستان کامیاران اظهار داشت: دهیاران به عنوان نماینده عالی دولت رسالت و مسئولیت سنگینی در مدیریت حوزه خدمتی خود بر عهده دارند.

وی افزود: دهیاران ضمن حرکت در چهارچوب قانون ناظر بر فعالیت‌های عمرانی و ساخت و سازها در سطح روستا هستند.

ثقفی نیا تصریح کرد: ورود دهیاران به تبلیغات انتخاباتی به نفع یا بر ضد اشخاص ممنوع و واگذاری امکانات دولتی در این راستا خلاف است.

وی افزود: اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان، تکمیل آسفالت راه‌های روستایی «پشاباد» و «تنگی ور» بخشی از این طرح هاست.

فرماندار شهرستان کامیاران در این نشست با اشاره به حساسیت و مسئولیتی که دهیاران به عنوان نماینده عالی دولت در مدیریت روستاها بر عهده دارند گفت: دهیاران با حرکت در چهارچوب قانون ضمن پیشگیری از درگیر شدن در مسائل حقوقی بایستی بر فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و هرگونه ساخت و ساز نظارت داشته باشند و گزارش مستمر خود را به بخشداری منعکس نمایند.

وی افزود: خوشبختانه خدمات خوبی از قبیل توسعه فعالیت‌های کشاورزی، گازرسانی، برق رسانی، آبرسانی، خدمات مخابراتی، بهسازی و آسفالت راه روستایی و اجرای طرح هادی در روستاها ارائه شده است.

ثقفی نیا خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دهیاران با اطلاع رسانی این خدمات و حضور در بین مردم، نواقص را شناسایی و به منظور رفع آن با مدیران هماهنگی به عمل آورند.

وی افزود: انجام هرگونه فعالیت از قبیل اجرای طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز در روستاها نیازمند نظارت دقیق دهیاران و ارائه گزارش تخلفات به بخشداری است.

کیانوش ثقفی نیا در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری و پیش ثبت نام مجلس دوازدهم و تاکید لازم مبنی بر همکاری و همراهی دهیاران با سیاست‌های دولت و برگزاری این رویداد مهم، گفت: دهیاران در بحث انتخابات ضمن رعایت اصل بی طرفی و پرهیز از ورود به تبلیغات به نفع یا بر ضد اشخاص از قراردادن امکانات دهیاری به منظور تبلیغات انتخابات خودداری نمایند.

وی اظهار داشت: دهیاران با تشریح منافع انتخابات در توسعه و آبادانی بیشتر، مردم را به مشارکت حداکثری دعوت نمایند.

فرماندار کامیاران از برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف در زمینه گردشگری، تولید محصولات کشاورزی و صنایع دستی در تعدادی از روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها شناسایی ظرفیت روستاهای شهرستان، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تقویت مشارکت مردمی است.

در این نشست دهیاران به بیان پاره‌ای از ظرفیت‌ها و همچنین مسائل و مشکلات پرداختند و اظهار امیدواری کردند که با همفکری و همراهی مسئولان شاهد توسعه بیشتر روستاهای منطقه باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442492

مهمترین اخبار ایران و جهان: