نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 23:31

اعتراض طایفه «دروز» اراضی اشغالی به خدمت سربازی اجباری فرزندانشان

اوضاع آشفته در اراضی اشغالی و گسترش اعتراضات، طایفه اقلیت «دروزی» در فلسطین اشغالی را نیز به جبهه‌گیری وا داشت و در پیامی اعتراضی از مخالفت با خدمت سربازی اجباری فرزندان خود در ارتش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروهی از زنان طایفه اقلیت «دروزی» ساکن در سرزمین‌های اشغالی ۴۸ (عرب‌های اسرائیل) در پیامی به شیخ «موفق طریف» رهبر معنوی طایفه دروز در اعتراض به سیاست‌های ظالمانه سران تل آویو اعلام کردند که دیگر اجازه خدمت نظامی به دخترانشان در ارتش صهیونیستی نخواهند داد.

خبرگزاری المیادین به نقل از وبگاه عبری «مکان» گزارش داد که زنان طایفه دروزی روز یکشنبه در موضعی مشترک در اعتراض به بی‌توجهی این رژیم در لغو دستور تخریب منازل عرب‌های ساکن اراضی اشغالی، وضع جریمه‌های سنگین ساختمانی و عدم ابطال قانون «کامینیتس» اعلام کردند دیگر اجازه نخواهند فرزندانشان به خدمت اجباری ارتش تن در دهند.

طبق قانون «کامینیتس» در اراضی اشغالی، مجازات برای ساخت‏ و ساز عرب‌های ۴۸ در اراضی اشغالی افزایش پیدا کرده است؛ موضوعی که عرب‏‌ها به دلیل دشورای‌های مجوزهای ساختمانی بسیار با آن روبرو هستند.

در نامه زنان طایفه دروز ساکن در سرزمین‌های اشغالی آمده است که زندگی ما با وضع جریمه‌های سنگین مالی و عوارض از سوی سران رژیم به شدت تنزل یافته، به طوری که، ۵۰ درصد از خانواده‌های دروزی طبق آمار سازمان بیمه زیر خط فقر به سر می‌برند.

این نامه با اشاره به سیستم فاسد و تبعیض‌آمیز آموزشی در اراضی اشغالی می‌افزاید: سران آموزشی رژیم در برنامه آموزشی کودکان ما در مدارس متوسطه نه تنها دست به تحریف تاریخ و هویت ما می‌زنند، بلکه کیفیت تحصیلی دانش آموزان ما نیز به شدت تنزل یافته و علاوه بر این، انجام خدمت نظامی اجباری مانع بزرگی در محرومیت فرزندانمان در کسب مدارج عالیه در دانشگاه‌ها شده است.

در این نامه در خطاب به شیخ طایفه دروز تصریح شده است که در صورتی که سران رژیم به رویه خود در وضع جریمه‌های مالی و تداوم تخریب ساختمان‌ها و اجرای قانون کامینیتس تا موعد سربازگیری جدید ارتش بازنگری نکنند، در این صورت، نه تنها از حقوق انسانی خود عقب نشینی نخواهیم کرد، بلکه از خدمت نظامی دختران خود در ارتش ممانعت خواهیم نمود.

طایفه «دروز» اقلیت دینی عرب‌تباری است که در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند. جمعیت آنها در سال ۲۰۱۲ بر اساس آمار رژیم صهیونیستی ۱۳۰ هزار و ۶۰۰ نفر معادل ۱.۵ درصد جمعیت کشور بوده است.

دروزها پیرو مذهب دروزی است. دینی توحیدی که تلفیقی از شیعه اسماعیلی، و باورهای گنوسی و نوافلاطونی است و گویشور زبان عربی هستند. دروزها تنها اقلیت غیریهودی در اراضی اشغالی هستند که خدمت سربازی اجباری دارند. آنها بیشتر در شمال فلسطین اشغالی سکونت دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440748

مهمترین اخبار ایران و جهان: