نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 14:09

لزوم توانمندسازی و تجهیز جوانان به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بهترین کمک به مردم در مناطق مختلف توانمندسازی و تجهیز جوانان به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است تا بتوانند برای خود ایجاد اشتغال و امرار معاش مناسبی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، جلیل شهریاری امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه در زاهدان اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقلیمی و خشکسالی‌هایی که سیستان و بلوچستان با آن دچار است تنها راه برون رفت از بیکاری فرا گرفتن آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در فنی و حرفه‌ای روز به روز ظرفیت‌های مهارت افزایی بیشتری ایجاد می‌شود تا نیروی توانمند و ماهر منطبق بر نیاز روز را پرورش دهیم.

این مسئول بیان کرد: امروز گفتمان‌های مختلفی را با گروه‌های مختلف ایجاد کردیم و تلاش داریم با معرفی رشته‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیاز استان به نیروی کار غیربومی را کاهش دهیم.

وی گفت: در ابتدا ظرفیت سازی کردیم اول تمام ظرفیت‌ها را آماده و فراهم کردیم سپس شروع به گفتمان با گروه‌های مختلف از جمله گروه‌های جهادی، نهادهای مختلف، افراد صاحب تریبون، علما، رسانه‌ها و اصناف و اقشار مختلف کردیم.

شهریاری با بیان اینکه بری معرفی ظرفیت های فنی و حرفه ای وارد مذاکره با گروه‌های جهادی شده ایم گفت: جهادگران  با حضور در مناطق محروم و روستایی می توانند جوانان جویای مهارت و کار را شناسایی و معرفی کنند.

وی ادامه داد: همه ظرفیت‌های لازم برای مهارت آموزی جوانان فراهم شده و امروز اگر جوان بیکاری داریم توجیه ندارد و زیرا مهارت‌ها را ایجاد کرده‌ایم و انتظار داریم هر جوان بیکار با مراجعه به فنی و حرفه‌ای مهارت لازم را در هر رشته‌ای که می‌خواهد فرا گرفته و جذب بازار کار شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: باید با آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای رغبت و میل را در جوانان بیکار ایجاد کرده و  فرهنگ تلاش و کوشش و کار را در جامعه نهادینه کنیم.

این مسئول اضافه کرد: دهیاران و شوراهای شهر از دیگر افراد و گروه‌هایی هستند که با آنها وارد مذاکره شدیم تا جوانان بیکار خود را به سمت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تشویق کنند همینطور بازاریان اصناف و گروه‌های مختلف از جمله روحانیون و علما که صاحب نفود هستند.

وی افزود: بهترین کمک به مردم در مناطق مختلف توانمندسازی آنها است تا بتوانند برای خود ایجاد اشتغال و امرار معاش مناسبی داشته باشند.

شهریاری بیان کرد: یک سازمان و ارگان به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد بلکه باید همه ما دست به دست هم داده و جوانان خود را به سمت اشتغال پایدار با استفاده از مهارت آموزی هدایت کنیم در فنی و حرفه‌ای هر فردی در هر جایگاهی در هر رده سنی و شغلی می‌تواند از آموزش‌ها بهره‌مند شده و برای خود بازار کار ایجاد کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: امروز با توانمندسازی و مهارت افزایی می‌توانیم گره از کار جوانان باز کنیم ما همه مسئولیم و همه باید یکدیگر کمک کنیم و نگذاریم جوانان ما سرگرم مشاغل کاذب شوند.

وی گفت: الگوسازی از طریق معرفی جوانان موفق از دیگر اقداماتی است که برای ترویج مهارتهای فنی و حرفه ای در دستور کار داریم.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425504

مهمترین اخبار ایران و جهان: