نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 10:07

استان مرکزی رتبه دوم شاخص ترکیبی اشتغال را کسب کرد

اراک-استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی رتبه دوم شاخص ترکیبی اشتغال و رتبه‌دوم‌ در کاهش نرخ بیکاری را کسب کرده است.

فرزاد مخلص الائمه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حوزه اقتصادی روند مثبت و امیدوارکننده‌ای را شاهد هستیم و در استان مرکزی نیز توفیقاتی حاصل شده که عمدتاً ناظر بر کاهش نرخ بیکاری به عنوان مهم‌ترین پایه حرکت اقتصاد کشور است‌.

استاندار مرکزی افزود: استان مرکزی رتبه دوم شاخص ترکیبی اشتغال و رتبه‌دوم در کاهش نرخ بیکاری را احراز کرده که تمامی شاخص‌های مرتبط در این بخش یکدیگر را تأیید می‌کنند.

وی ادامه داد: در راه اندازی بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل رتبه اول کشور را داریم و در تنوع تولیدات صنعتی رتبه اول را احراز کردیم.

مخلص الائمه اضافه کرد: در ابتدای تصدی دولت سیزدهم بسیاری از صنایع بزرگ و صاحب نام استان با چالش‌های متعدد مواجه بودند اما سال گذشته آذرآب بزرگترین قرارداد تاریخ خود را منعقد کرد و هپکو به زودی به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین آلات معدنی غرب آسیا تبدیل خواهد شد.

وی بیان کرد: کاری که سال گذشته در حوزه عمرانی استان انجام شد حداقل معادل ۶ سال گذشته است و کاری که امسال انجام خواهد شد حتماً رکورد سال گذشته را خواهد شکست.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: بالغ بر ۹۶ گارگاه راهسازی و ۱۳۸ پروژه حوزه سلامت در سراسر استان مرکزی فعال هستند و بسیاری از پروژه‌ها برای اولین‌بار در تاریخ استان شبانه روزی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424104

مهمترین اخبار ایران و جهان: