نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 13:29

ساماندهی ۲۴ منطقه از استان سمنان در طرح بوستان سلامت ۱۴۰۲

مسؤول معاونت فرهنگی و هنری سپاه استان سمنان گفت: ۲۴ منطقه از شهرستان‌های این استان برای اجرای طرح بوستان سلامت ۱۴۰۲ ساماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد حسین‌پور، مسؤول معاونت فرهنگی و هنری سپاه استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح بوستان سلامت از جمله طرح‌های فرهنگی و هنری سپاه است که با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های پرجمعیت استان اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در این طرح ۲۴ منطقه در دستور کار قرار دارد که از این تعداد ۱۶ پارک و هشت منطقه گردشگری ساماندهی شده است.

وی افزود: این طرح از ابتدای مردادماه آغاز شده است و تا پایان شهریورماه ادامه دارد که دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امور فرهنگی در این طرح با مجموعه سپاه و بسیج همکاری و تعامل دارند.

مسؤول معاونت فرهنگی و هنری سپاه استان سمنان ادامه داد: فراجا، شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر ارگان‌های مرتبط در این راستا تعامل ویژه‌ای داشتند.

حسین‌پور تصریح کرد: این طرح از سال ۹۳ در کشور در ایام تابستان آغاز شد و هر سال ادامه داشت و در ایام کرونا و ضرورت حفظ فاصله اجتماعی این طرح در چند سال اخیر متوقف شد که با پایان این بیماری منحوس اجرای این طرح در تابستان سال جاری در سراسر کشور مجدد آغاز شد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها، کودکان، نوجوانان و جوانانی که در تفرجگاه‌ها و بوستان‌های مورد نظر این طرح حضور دارند را جامعه هدف دانست و گفت: فضای پارک‌ها و تفرجگاه‌ها فضایی مناسب برای آموزش و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی برای جامعه است و باید از این فرصت بهره‌برداری شود.

مسؤول معاونت فرهنگی و هنری سپاه استان سمنان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در هر شهرستان با توجه به ظرفیت‌های موجود در آن شهرستان متفاوت است.

حسین‌پور ادامه داد: در برخی مناطق با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ها به‌صورت سکومحور و در برخی مناطق نیز به‌صورت غرفه‌های نمایشگاهی فرهنگی، هنری، ورزشی و اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: این طرح سبب افزایش سرمایه اجتماعی، بصیرت و ایجاد زمینه برای مشارکت مردم در طرح‌های اجتماعی خواهد شد.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426948

مهمترین اخبار ایران و جهان: