نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 13:55

بخش پذیرش بیمارستان‌ اسرائیلی در پی حملات سایبری از دسترس خارج شد

منابع عبری از حمله شدید سایبری علیه وب‌سایت یکی از بیمارستان‌های اسرائیلی خبر دادند که موجب از کارافتادن بخش پذیرش آن شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، بیمارستان «مِعینی هیشوعا» در شهر بنی براک (در نزدیکی تل‌آویو) از حمله شدید سایبری علیه وب‌سایت این بیمارستان خبر داد.

براین اساس، این حمله شدید سایبری موجب از کار افتادن بخش پذیرش این بیمارستان شده و بسیاری از سیستم‌های رایانه‌ای را از دسترس خارج کرده است.

مسئولان این بیمارستان اسرائیلی که در منطقه‌ای با حضور اکثریت یهودیان ارتدوکس افراطی (حریدی) قرار دارد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در پی این حملات شدید سایبری تا اطلاع ثانوی از پذیرش بیماران جدید معذور خواهند بود.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خواسته است که تا اطلاع ثانوی از مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان مِعینی هیشوعا خودداری کنند.

براساس گزارش موسسه داده‌پردازی Check Point (فعال در اراضی اشغالی)، بخش بهداشتی رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر بیشترین حجم از حملات سایبری را متحمل شده است.

بنابراین گزارش، در سه ماه اخیر حملات هفتگی علیه موسسات بهداشتی و مراکز درمانی و بیمارستانی رژیم صهیونیستی، به میزان ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

در این گزارش عنوان شده است که یکی از بیمارستان‌های اسرائیلی طی سه ماه اخیر با میانگین ۸۱۰ حمله سایبری در هر هفته روبرو بوده، موضوعی که ادامه فعالیت آن را با مشکلات اساسی مواجه کرده است.

برخی از بیمارستان‌های اسرائیلی نیز در پی تشدید حملات سایبری مجبور به دسترس خارج کردن بخش رایانه‌ای خود شده و به روش‌های قدیمی برای پذیرش و درمان بیماران روی آورده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432104

مهمترین اخبار ایران و جهان: