نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 00:18

کشف ۱۵۷۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی در کردستان

سنندج - فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف بیش از هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ارتباطات انتظامی کردستان، سردار علی آزادی اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان کردستان با اشراف اطلاعاتی از فرار مالیاتی توسط مودیان مالیاتی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مراجع قضائی و با تحقیقات جامع و کامل از مودی مذکور و استعلام از سامانه گمرک و اداره کل مالیات مشخص شد که با سو استفاده کارت بازرگانی به میزان هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال انواع لوازم خانگی توسط افراد ناشناس با سو استفاده از کارت بازرگانی وارد کشور شده است که این اقدام منجر به فرار مالیاتی و تضییع حقوق بیت المال به میزان هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال شده است.

سردار آزادی با بیان اینکه در این رابطه ۱۹ نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: پلیس با هوشمندی تمام فعالیت‌های اقتصادی افراد را رصد کرده و با هرگونه اخلال در نظام اقتصادی مقابله می‌کند و شهروندان نیز هرگونه جرایم اقتصادی را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433004

مهمترین اخبار ایران و جهان: