نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 11:36

فارس من| مجلس فروشندگان فیلترشکن را زیر ذره‌بین می‌گیرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یک گردش مالی عجیبی در فروش فیلترشکن‌ها در کشور وجود دارد و باید مشخص شود چه کسانی از فروش این فیلترشکن‌ها سود می‌برند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، جواد نیکبین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با رسانه‌ها از کلید خوردن تحقیق و تفحص برای فیلترشکن‌های پولی در مجلس خبر داد.

نیکبین اعلام کرد: متاسفانه یک گردش مالی عجیبی در فروش فیلترشکن‌ها در کشور وجود دارد و مجلس برای این که دریابد چه کسی و چه کسانی از فروش این فیلترشکن‌ها سود می‌برند، قصد دارد تحقیق و تفحصی را در این حوزه رقم زند.

وی تصریح کرد: تمام اقدامات اولیه تحقیق و تفحص از فیلترشکن‌های پولی صورت گرفته شده است و به زودی در کمیسیون مربوط ارسال خواهد شد تا بعد از تصویب در کمیسیون به صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود. به احتمال زیاد این موضوع در شهریورماه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برود.

گفتنی است با توجه به گزارش‌های مختلف، بازار وی‌پی‌ان‌های پولی تا امروز رونق بسیار زیادی در ایران پیدا کرده است و کاربران برای تهیه و خرید فیلترشکن مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین هستند. تخمین‌ها در خصوص اندازه بازار VPNها در ایران رقم ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

وجود بازار سیاه فیلترشکن در ایران مورد انتقاد بسیاری از کاربران و فعالان فضای مجازی بوده است و کاربران فارس من نیز در پویشی خواستار برخورد با vpn و فیلترشکن‌های غیرقانونی شده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1400904

مهمترین اخبار ایران و جهان: