نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 16:17

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در جمع ورزشکاران مشهدی + فیلم

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام امروز، پنجشنبه بعد از نماز ظهر و عصر با حضور جمعی از ورزشکاران شهر مشهد در محل سازمان تربیت بدنی استان خراسان رضوی تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پیکر مطهر ۲ شهید گمنام امروز، پنجشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در سالن شهید بهشتی و با حضور جمعی از قهرمانان ورزشی، ورزشکاران زن و مرد، روسای هیات های ورزشی  برگزار شد.

 

 

پس از وداع ورزشکاران با پیکر مطهر این ۲ شهید گمنام، مراسم تشییع از محل اداره کل ورزش و جوانان تا میدان جانباز شهر مشهد انجام شد.

پیکر مطهر ۱۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس ۲۶ آذر ماه وارد مشهد که پیکر ۲ نفر از این شهدا برای مراسم وداع به شهرستان های گناباد و تربت حیدریه استان خراسان رضوی منتقل شد.

این شهدای گمنام مربوط به عملیات‌های رمضان، محرم، خیبر، بدر، کربلای پنج و کربلای ۶ هستند که طی سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ در شرق بصره، شرهانی، جزیره مجنون، شرق دجله، شلمچه و سومار به شهادت رسیده‌اند و سن تقریبی آنها در زمان شهادت بین ۱۶ تا ۲۸ سال بوده است.

تدفین پیکر این شهدا از روز ششم دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تا ۱۳ دی ماه و سالروز شهادت سردار سلیمانی و روز شهدای جبهه مقاومت اسلامی در ۱۲ نقطه از جغرافیای خراسان رضوی انجام می شود.

پایان پیام/

 
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 942392

مهمترین اخبار ایران و جهان: