نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 20:59

مستندسازان استان‌ها در طرح کاما مورد حمایت قرار می گیرند

کرمانشاه- مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری گفت: مستندسازان استان‌ها در طرح کاما براساس زیست بوم منطقه مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرعباس شه‌دوست بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با کارگردانان و هنرمندان مستندساز شهر کرمانشاه که در سالن جلسات حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: طرح کاما فراخوان حمایت از مستندسازان در استان‌ها است و بر این اساس فیلم‌های منطبق با زیست‌بوم منطقه موردحمایت حوزه هنری قرار می‌گیرند.

وی افزود: طرح کاما اهدافی ازجمله نگرش حرفه‌ای نسبت به هنرمندان در استان‌ها، حمایت و نگهداشت هنرمندان در شهر خود و تولید آثار فاخر را به دنبال خواهد داشت.

مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری با اشاره به اینکه همکاری با هنرمندان در استان‌ها نتیجه‌بخش‌تر است، تصریح کرد: همواره عدم‌حمایت از فیلم‌سازان در هر استان موجبات مهاجرت هنرمندان توانمند هر شهرستان به تهران را به دنبال داشته است.

همچنین وحید شاهی، مسئول استان‌های مرکز مستند سوره در ادامه این نشست بابیان اینکه رویکرد جدید مرکز مستند به تمرکززدایی و گفتمان فرا تهران است، گفت: حمایت عملی و جدی از هنرمندان استانی و طرح‌های مبتنی بر زیست‌بوم و مسائل بومی استان‌ها از اولویت‌های اصلی مرکز مستند سوره است.

وی بابیان اینکه هیچ‌گونه محدودیت زمانی در خصوص ارسال طرح‌ها وجود ندارد، گفت: طرح کاما فراخوان حمایت از مستندهای استانی علاوه بر سال جاری در سال آتی نیز اجرا خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957448

مهمترین اخبار ایران و جهان: