نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 11:04

تمامی نانوایی‌های خراسان شمالی باید دوگانه سوز شوند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی در مطالبه ای از وزارت کشور خواستار دوگانه سوز شدن نانوایی‌های استان و انتقال خط لوله نفت سفید به این منطقه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد صبح یک شنبه در ارتباط تصویری وزیر کشور با استانداران خواستار دوگانه سوزی تمام نانوایی‌های خراسان شمالی و انتقال خط لوله نفت سفید به خراسان شمالی شد و اظهار داشت: از بیستم دی ماه مدیریت در مصرف گاز با دورکاری ادارات و سایر اقدامات مشابه اعمال شده است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه استان دارای صنایع پر مصرف همچون پتروشیمی، آلومینا، فولاد و لوله گستر است، افزود: ابتدا با کاهش مصرف سوخت آنها و سپس در برخی صنایع با قطع کامل، سوخت جایگزین برای آنها تعریف شد به طوری که در مدیریت مصرف داخل استان، یک و شش دهم میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در مصرف برق نیز تا ۱۶ مگاوات صرفه جویی انجام شده است.

حسین با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای روستاهایی که خطر قطع گاز در آنها وجود دارد، اعمال شده، گفت: برای روستاهایی که در مخاطره قطع گاز بودند امکانات جایگزین برای سوخت پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر رصد مستمر نانوایی‌ها و تلاش برای دوگانه سوزی آنها افزود: امیدواریم تمام نانوایی‌های استان مجهز به دوگانه سوزی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته اطلاع رسانی گام مهم دیگری بود تا با اطلاع رسانی دقیق و به موقع بتوانیم دغدغه‌های مردم را کاهش دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 977748

مهمترین اخبار ایران و جهان: