نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:07

ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش و اولیا بی‌نظیر است

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان در مسیر تعالی و تربیت نسل آینده بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌اله صفری پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: ما باید بیش از هر زمان دیگر در مسیر تربیت و آموزش نسل آینده از این ظرفیت ممتاز استفاده کرده و با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان محلات مختلف، فرصت ارتقای تعلیم و تربیت راستین را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: باید مدارس را با کانون‌های تربیت محلات هماهنگ کنیم تا با بهره‌گیری از نظرات پیشکسوتان و بزرگان با نظارت بیشتر بر مسائل آموزشی و تربیتی بتوانیم مشکلات متنوع مدارس را برطرف کرده و در یک فضای آرام نظام تعلیم و تربیت را به پیش ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تشکیل ستاد کنکور در استان برای ارتقای نمرات نهایی و قبولی دانش‌آموزان استان در کنکور خبر داد و گفت: در این زمینه ما نیازمند همراهی اولیای دانش‌آموزان هستیم تا با آگاهی و بصیرت بیشتر بتوانند فضا و بستر خوبی را در ارتقای نمرات نهایی و جایگاه استان در کنکور به دست آورند.

صفری افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر در شوراهای آموزش و پرورش استان و در قالب‌های مختلف فعالیت می‌کنند که این شوراها قطعاً بر فعالیت ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه در استان نظارت کامل و جامع دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با احتساب شوراهای فعال در مدارس و مجموعه‌های ناظر در این حوزه، به راحتی می‌توان اذعان کرد که این شوراها ظرفیت خوبی برای تقویت نظام آموزش و پرورش هستند.

صفری رویکرد آموزش و پرورش را در بهره‌گیری از خرد جمعی و مشورت‌محوری یادآور شد و اضافه کرد: در مکتب اسلام نیز به این موضوع اهمیت داده شده و از همین رو اهمیت و جایگاه شوراها را می‌توان در نظام آموزش و پرورش نیز مهم و ارزشمند تلقی کرد.

وی با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش بیان کرد: ۲۶ دی ماه سال ۷۲ قانون شورای آموزش و پرورش به تصویب رسید تا شاهد برگزاری جلسات در سطح استان‌ها باشیم که در استان اردبیل نیز این جلسات به صورت منظم و مرتب در مناطق مختلف آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

صفری ماهیت این شوراها را بهره‌گیری از ظرفیت مردمی و مشارکت آنها در انسجام‌بخشی به فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار کرد: ما به تنهایی قادر نیستیم مسیر درست تربیت نسل آینده را ترسیم کنیم بلکه در این زمینه به همکاری و مشارکت نهاد خانواده، اجتماع و نظام تعلیم و تربیت نیازمند هستیم.

وی بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش را در ابعاد مختلف یادآور شد و تصریح کرد: در سفر وزیر آموزش و پرورش، با تشکیل جلسه شورای آموزش و پرورش سعی کردیم تا مصوبات خوبی را به دست آوریم.

صفری از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت ۲ مدرسه دارالفنون و همچنین احداث مدرسه حیات طیبه در مناطق ۱۳ گانه اردبیل خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است تا شفافیت عملکرد آموزش و پرورش را به نحوی افزایش دهیم تا بدون هیچ‌گونه کم و کاستی‌ها فعالیت‌ها منعکس شود.

وی پاسخگویی به مردم و توجه به رویکردهای تحول‌آفرین در آموزش و پرورش را بر اساس سند تحول آموزش و پرورش بسیار مهم عنوان کرد و افزود: با همکاری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و همچنین استاندار اردبیل تلاش بر این است تا کم و کاستی‌ها در این حوزه برطرف و روز به روز شاهد رشد و تعالی نظام تعلیم و تربیت باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 974604

مهمترین اخبار ایران و جهان: