نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 10:16

پایان پروازهای اربعین در مازندران

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل هوایی برای انجام پروازهای اربعین، گفت: عملیات پروازی ویژه اربعین حسینی فرودگاه‌های استان مازندران با انجام آخرین پرواز در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سعدالله وطن‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: عملیات پروازی ویژه اربعین حسینی فرودگاه‌های استان مازندران با انجام آخرین پرواز در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ پایان یافت.

وی گفت: امسال شرایط فرودگاه‌ها با تدابیر اندیشیده شده و تاکیدات مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران متفاوت‌تر از سال‌های قبل بود و فضای سازی ترمینال ها و اماکن عمومی به جهت فضاسازی و نصب اِلِمان‌های  مذهبی و ایجاد موکب حال و هوای اربعین و کربلا را تداعی می‌کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه عملیات پروازی ویژه اربعین حسینی فرودگاههای استان مازندران با انجام آخرین پرواز در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ پایان یافت، افزود: امسال بازه زمانی انجام پروازهای اربعین به منظور استفاده بهینه مردم از ظرفیت‌های حمل و نقل هوایی استان افزایش یافته بود.

وطن‌خواه یادآور شد: با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال تعداد ۴۴ پرواز رفت و برگشت شامل ۴۰ پرواز از مرز هوایی فرودگاه شهدای ساری و ۴ پرواز برای اولین بار از مسیر مرز هوایی فرودگاه شهدای رامسر به‌منظور عزیمت و تشرف مشتاقان آقااباعبدالله الحسین( ع) برنامه‌ریزی شد.

وطن‌خواه گفت : در بازه زمانی هفتم شهریور الی ۱۹ شهریور در قالب ۴۴ سورتی پرواز تعداد ۳هزار و خ۴۴زائر از مرزهای هوایی استان اعزام و پذیرش شده اند.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران درپایان ضمن تشکر از تمامی عوامل فرودگاهی، امنیتی و انتظامی، شرکت هواپیمایی حامل اظهار کرد: حسب ارزیابی‌ها و بازخوردهای صورت گرفته امسال رضایتمندی مردم و زائران نسبت به سال‌های گذشته هم به جهت تنوع برنامه‌های فرهنگی، شامل فضا آرایی،  مداحی، اجرای نمایش آئینی، اجرای گروه موزیک نیروهای انتظامی، مرثیه‌خوانی و چاوشی‌خوانی، برپایی خیمه و نصب موکب های فرودگاهی و هم به جهت افزایش پروازها و تسهیلات مسافری ارتقاء یافته و فرودگاه های استان مازندران به جهت تعداد پرواز و مسافر در ردیف فرودگاه‌های برترکشور قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران بیان کرد: با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال تعداد ۴۴ پرواز رفت و برگشت شامل ۴۰ پرواز از مرز هوایی فرودگاه شهدای ساری و ۴ پرواز برای اولین بار از مسیر مرز هوایی فرودگاه شهدای رامسر به‌منظور عزیمت و تشرف مشتاقان آقااباعبدالله الحسین( ع) برنامه ریزی شد.

وطن خواه یادآور شد: در بازه زمانی هفتم تا ۱۹ شهریور در قالب ۴۴ سورتی پرواز تعداد ۳ هزار و ۷۴۴زائر از مرزهای هوایی استان اعزام و پذیرش شده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با تشکر از تمامی عوامل فرودگاهی، امنیتی و انتظامی، شرکت هواپیمایی حامل اظهار کرد: حسب ارزیابی‌ها و بازخوردهای صورت گرفته امسال رضایت‌مندی مردم و زائران نسبت به سال‌های گذشته هم به جهت تنوع برنامه‌های فرهنگی، شامل فضا آرایی،مداحی، اجرای نمایش آئینی، اجرای گروه موزیک نیروهای انتظامی، مرثیه خوانی و چاوشی خوانی ،برپایی خیمه و نصب موکب های فرودگاهی و هم به جهت افزایش پروازها و تسهیلات مسافری ارتقاء یافته و فرودگاه‌های استان مازندران به جهت تعداد پرواز و مسافر در ردیف فرودگاه‌های برتر کشور قرار گرفته است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499192

مهمترین اخبار ایران و جهان: