نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 14:32

آیت‌الله سعیدی: وظیفه داریم از امام و رهبر جامعه خود اطاعت کنیم

تولیت حرم حضرت معصومه(س) در جلسه شورای اداری استان قم گفت: ما امروز وظیفه داریم از امام و رهبر جامعه خود اطاعت کنیم و در کنار ایشان باشیم؛ به تاریخ نگاه کنید کسانی که علیه جمهوری اسلامی ایران سنگ‌اندازی کردند امروز در چه جایگاهی هستند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در چهارمین جلسه شورای اداری استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: عدد اربعین و چهل در فرهنگ اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است؛‌ عدد چهل برای رسیدن به رشد و کمال، موثر واقع شدن برخی امور و... مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: پیام اکرم(ص) در یکی از فرمایشات خود می‌فرمایند: هرکس از این روایات و احادیثی که ما اهل بیت داریم، چهل مورد از آن‌ها را حفظ و محافظت نماید در دنیای قیامت به عنوان عالم محسوب می‌شود.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: واقعیت این است که روایات مختلفی با ذکر عدد چهل مطرح شده است؛ درخصوص انقلاب نیز بسیاری از دشمنان نمی‌خواستند به سال چهلم برسد اما با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و نگاه ولیعصر (عج) ما به چهل سالگی رسیدیم.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: درس اربعین این است که بدانیم کسانی که صدای امامشان در روز عاشورا را نشنیدند و در برابر امام حسین(ع) ایستادند، چه عاقبتی داشتند؟ ما باید از این اتفاق درس بگیریم زیرا ممکن است همین اتفاق برای ما نیز رخ دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: ما امروز وظیفه داریم از امام و رهبر جامعه خود اطاعت کنیم و در کنار ایشان باشیم؛ به تاریخ نگاه کنید کسانی که علیه جمهوری اسلامی ایران سنگ‌اندازی کردند امروز در چه جایگاهی هستند؟ برای مثال وضعیت امروز رژیم صهیونیستی را نگاه کنید که در چه شرایط افولی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان بیان کرد: همه ما وظیفه داریم خود را بسنجیم تا خدای نکرده در صف دشمنان نباشیم و در جبهه حق حرکت کنیم.

پایان پیام/78030

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473448

مهمترین اخبار ایران و جهان: