نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 08:53

شهید رجایی و باهنر شاخصه‌های خدمت، پاسخگویی و تواضع در برابر مردم هستند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خدمت، پاسخگویی و تواضع در برابر مردم از شاخصه‌های بارز شهیدان رجایی و باهنر بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با حضور در جشنواره شهید رجایی که طبق روال هرساله به‌منظور شناسایی‌ و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی و کارمندان‌ برتر و نمونه همزمان با هفته دولت برگزار می شود اظهار کرد: بر اساس منظومه تعالیم اسلامی برای یک فرد مسلمان حداقل کار ماندن و حرکت در مسیر درست است اما انسان مطلوب از نگاه اسلام یک انسان با نشاط، پویا و فعال است که با حداکثر سرعت و توان مشغول کار و فعالیت است و مسیر سعادتش را طی می‌کند.
امام جمعه زاهدان افزود: جهاد به معنای تلاش است اما جهد واژه دیگری است که در قرآن آمده و به معنای به کارگیری تمام توان است.

وی ادامه داد: مهم این است که انسان تمام توانش را در راه خدا خرج کند حال ممکن است فردی ثروتمند باشد و بخشی از سرمایه را هزینه کند و بالعکس ممکن است فردی نیازمند کمک اندکی داشته باشد اما تفاوت این است که فرد نیازمند همان سرمایه اندک تمام دارایی اش بوده که بخشیده و چنین چیزی به مراتب دارای ارزش بیشتری است.
امام جمعه زاهدان بیان داشت: در خصوص اربعین و سفرهای زیارتی نیز به همین شکل است مثلا فردی هر هفته با تشریفات و امکانات کامل به زیارت می‌رود و در مقابل فردی از یک روستا تمام عمرش آرزوی زیارت کربلا را دارد و با پس انداز خود تنها یک بار به آن بارگاه ملکوتی راه پیدا می‌کند که این دو با هم‌ یکسان نیست.
وی ادامه داد: مدیر تراز انقلاب اسلامی آن است که از همه توان فکری، مدیریتی و اجرایی خود در راه خدمت به مردم که به نوعی خدمت به نظام اسلامی است استفاده کند.
آیت‌الله محامی بیان داشت: عملکرد ما مورد محاسبه قرار خواهد گرفت و در پیشگاه خداوند متعال دیگر جایی برای ارائه گزارش خلاف نیست زیرا او بر همه چیز آگاه و داناست.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: یکی از شاخصه‌های بارز شهیدان رجایی و باهنر این بود که از کار برای خداوند خسته نمی‌شدند، تمام وقت خود را برای خدمت به نظام و خدمت به مردم می‌گذاشتند، همواره در میان مردم بودند، کار را برای مردم انجام می‌دادند، پاسخگوی مردم بودند و در برابر مردم تواضع داشتند که چنین چیزی از تاکیدات اسلام و انقلاب است.

انتهای پیام/75005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478204

مهمترین اخبار ایران و جهان: