نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 08:12

ابلاغ طرح تدقیق محدوده بازآفرینی شهری کاشان

کاشان - شهردار کاشان گفت - طرح تدقیق محدوده بازآفرینی شهری کاشان ابلاغ شد.

کیومرث محمدپور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بافت تاریخی شهر کاشان اظهار داشت: بافت تاریخی هویت یک شهر است و از این رو شهرداری کاشان برای حفظ و مرمت این بافت تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تعامل مطلوبی که بین شهرداری کاشان و میراث فرهنگی وجود دارد، ابراز داشت: تعامل بین دستگاه‌ها نتیجه‌ای جز خدمت به مردم ندارد و از این رو شهرداری کاشان آماده است با همه دستگاه‌ها همکاری کند.

شهردار کاشان یکی از موضوعات مهم در شهرداری را طرح بازآفرینی شهری کاشان دانست و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهرستان کاشان و اداره طرح‌های تفصیلی شهرداری کاشان طرح تدقیق محدوده‌های بازآفرینی شهری کاشان توسط استاندار محترم اصفهان ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه محدوده ابلاغ شده یک هزار و ۲۴۷ هکتار است، گفت: از این بین ۵۴۰ هکتار مربوط به بافت تاریخی و ۷۰۷ هکتار هم مربوط به بافت ناکارآمد شهر کاشان بوده است.

محمدپور خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز کاشانی جهت اطلاع از نقشه دقیق این محلات می‌توانند به درگاه خدمات هوشمند شهرداری کاشان به نشانی http://my.kashan.ir مراجعه کنند.

وی همچنین با اشاره به طرح بهسازی و نوسازی در محور تاریخی فرهنگی علوی افزود: پس از انجام مراحل قانونی و اجرای این طرح امکان بهبود زیرساخت‌ها، رونق تجاری، جذب گردشگران و ارائه خدمات بهتر به مردم شهر کاشان فراهم خواهد شد.

شهردار کاشان تاکید کرد: همچنین این اقدامات به حفظ و ارتقای هویت فرهنگی و تاریخی شهر نیز کمک خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479504

مهمترین اخبار ایران و جهان: