نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 16:09

بلومبرگ: کارخانه‌ها در ایتالیا اخراج کارکنان را شروع کرده‌اند

بلومبرگ نوشت، با کاهش فعالیت بخش تولید در ایتالیا، کارخانه‌ها اخراج کارکنان خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از بلومبرگ، با کاهش فعالیت بخش تولید در ایتالیا، کارخانه‌ها اخراج کارکنان خود را آغاز کرده‌اند.

آمارهای شاخص ترکیبی مدیران خرید (PMI) که توسط موسسه اس ‌اند پی گلوبال جمع‌آوری شده است، نشان داد، این شاخص برای سومین اقتصاد اتحادیه اروپا در ماه آگوست به 45.4 کاهش یافته که بسیار از رقم 50 کمتر است؛ رقم 50 برای این شاخص  نشان‌دهنده کاهش تولیدات صنعتی است.

صنعت ایتالیا و به صورت خاص، تولید صنعتی در چند ماه گذشته به علت کمبود سفارش‌های جدید ناشی از کاهش تقاضا در جهان با چالش مواجه بوده است.

طارق کمال چودری، اقتصاددان بانک تجاری هامبورگ گفت: «رکود تولید که نیمه سال گذشته آغاز شد، همچنان ادامه دارد.»

ضعف صنعتی همچنان بر اقتصاد ایتالیا تاثیر می‌گذارد و آن را به سمت کوچک شدن می‌کشاند. جدیدترین  برآوردها نشان داد، اقتصاد این کشور در سه ماه منتهی به ژوئن به جای 0.3 درصد پیش بینی شده قبلی، 0.4 درصد کوچک شده است.

جدیدترین برآوردها نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور 0.4 درصد کوچک شده است؛ این درحالی است که قبلا پیش‌بینی شده بود 0.3 درصد کوچک شود.

در عین حال، اقتصاددانان هشدار می‌دهند، بازار کار این کشور نیز نشانه‌هایی از فرسودگی را نشان می‌دهد.

گلوبال اس‌اندپی در بیانیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد: « در بخش اشتغال، از دست رفتن فرصت‌های شغلی برای نخستین بار در 3 سال گذشته ثبت شده است.»

بر اساس برآوردهای رسمی، بیکاری در ایتالیا در ماه جولای 7.6 درصد افزایش یافته و 73 هزار فرصت شغلی از دست رفته است.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481704

مهمترین اخبار ایران و جهان: