نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 10:35

۲۹ موکب از استان همدان در کشور عراق فعالیت می‌کنند

همدان- مدیر ستاد اربعین همدان گفت: ایام اربعین هزار و ۹۹۵ موکب از کل کشور توسط ستاد عتبات عالیات در کشور عراق به زائرین امام حسین (ع) خدمت رسانی می‌کنند که ۲۹ موکب از استان همدان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر از همدان، محسن کرمی شامگاه سه‌شنبه مدیر ستاد اربعین استان همدان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: در ایام اربعین هزار و ۹۹۵ موکب از کل کشور توسط ستاد عتبات عالیات در کشور عراق به زائرین امام حسین (ع) خدمت رسانی می‌کنند که ۲۹ موکب از این تعداد از استان همدان است.

وی افزود: همه موکب‌ها در حال حاضر در کشور عراق مستقر شده‌اند و در سه وعده پذیرایی، اسکان، استحمام، فعالیت‌های فرهنگی، خیاطی کفاشی، ماساژ، گرفتن عکس یادگاری زائرین، چاپ و تحویل به آنها و برگزاری مراسمات و نماز جماعت از جمله خدمات این موکب‌ها است.

مدیر ستاد اربعین در استان همدان با اشاره به مواکب همدان گفت: در مرز باشماق کردستان یک موکب از استان همدان فعال است سه موکب نیز یکی در نجف و ۲ موکب نیز در مسیر نجف کربلا به زائرین خدمات ارائه می‌دهند که مابقی مواکب در شهر کربلا خدمت می‌کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: یک موکب به نام خدام‌الزهرا شهرداری که هر ساله جهت خدمات پاکبانی به کشور عراق با ۱۶ دستگاه ماشین مخصوص جمع‌آوری زباله عزیمت کردند، شهرهای دیگری از کشور از جمله اصفهان، خراسان و تهران نیز برای خدمات پاکبانی موکب اعزام کردند.

وی افزود: همه ۲۹ موکب از استان دارای پروانه موکب‌داری هستند که مدت یکسال اعتبار دارد که مجوز آنها فقط برای خارج از کشور است که نقشه دقیق استقرار این موکب‌ها در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476504

مهمترین اخبار ایران و جهان: