نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 19:58

شرکت‌های معدنی مسؤولیت اجتماعی خود را نسبت به آموزش‌و‌پرورش انجام دهند

استاندار کرمان با بیان اینکه شرکت‌های صنعتی ‌و معدنی اعتباراتی در حوزه فرهنگی ندارند، گفت: شرکت‌ها در زمینه مسؤولیت‌های اجتماعی وظیفه دارند و در همین راستا باید به آموزش‌و‌پرورش کمک کنند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی فداکار عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در محل سالن پیامبراعظم(ع) استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت فرهنگی در مدارس از ساخت‌وساز مهم‌تر است، هر چند باید ساختمان خوب و ایمن بسازیم که دارای امکانات ورزشی و ... باشند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های صنعتی ‌و معدنی اعتباراتی در حوزه فرهنگی ندارند، گفت: شرکت‌ها در زمینه مسؤولیت‌های اجتماعی وظیفه دارند و در همین راستا باید به آموزش‌و‌پرورش کمک کنند.

فداکار با تاکید بر اینکه در حد توان خود به آموزش‌وپرورش کمک می‌کنیم، تصریح کرد: اگر آموزش‌وپرورش در خصوص مولدسازی پای کار بیاید همه مشکلات آموزش‌وپرورش استان از این محل حل می‌شود، ضمن اینکه مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه آموزش‌وپرورش بسیار خوب بوده است.

استاندار کرمان به اقدامات فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت ویژه دانش‌آموزان پرداخت و عنوان کرد: اثرات فرهنگی راهیان‌نور و راهیان مکتب سلیمانی قابل بحث نیست، این امر حتما اقدامات فرهنگی موثری دارد.

وی به بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و با اشاره به اینکه در رودبار  ۶۰۰ نفر بازمانده تحصیل داریم، بیان کرد: سرانه آموزشی در رودبار و برخی از شهرستان‌های جنوبی استان قابل مقایسه با برخی از شهرهای شمالی استان نیست.

فداکار ادامه داد: وزارت بهداشت و آموزش‌وپرورش هرچه در زمینه مولدسازی، املاک مازاد خود را بفروشند تمام هزینه‌های فروش به آنها برگشت داده می‌شود، همچنین در این زمینه می‌توانند تهاتر انجام دهند.

برگزیدگان کنکور جنوب کرمان تجلیل می‌شوند

رضا رضایی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: قبل از سال جدید از دانش‌آموزان برگزیده کنکور سال گذشته در هفت شهر جنوبی، ازجمله شهرستان کهنوج با همکاری شرکت گهر زمین تقدیر می‌شود.

۱۲ هزار دانش‌آموز در مراسم اعتکاف شرکت کردند

سادات‌حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش نیز در این جلسه با بیان اینکه در مراسم معنوی اعتکاف سال جاری ۱۲ هزار دانش‌آموز شرکت کردند، گفت: همچنین بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز از سراسر استان در اردوی راهیان مکتب شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان شرکت کردند، همچنین بازدید از موزه دفاع‌مقدس، بازدید از کارخانه‌های سطح استان تحت عنوان راهیان پیشرفت از دیگر برنامه‌ها بود، بیش از ۴ هزار دانش‌آموز به غیر از عوامل اجرایی به اردویی راهیان‌نور اعزام شده‌اند.

سادات‌حسینی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ روحانی و طلبه تحت عنوان طرح امین در مدرسه مشغول به فعالیت هستند، گفت: این به غیر از دو هزار امام جماعتی است که برای نماز در مدارس حضور دارند.

معاون پرورشی‌ و فرهنگی آموزش‌وپرورش کرمان ابراز داشت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کرده‌اند.

 آب و برق مدارس نباید قطع شود

سید مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز اظهار داشت: ۵ هزار و ۶۰۰ ملک که عمده آنها مدرسه هستند را آموزش‌وپرورش استان به عنوان ملک مازاد اعلام کرده که در سامانه هم ثبت شده و در اختیار مولدسازی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه آب و برق مدارس نباید قطع شود، عنوان کرد: ادارات آب و برق در این زمینه با آموزش‌وپرورش همکاری لازم را داشته باشند.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1072748

مهمترین اخبار ایران و جهان: