نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 16:26

دیدارهایم با مقامات ارشد ایران برای تسهیل همکاری‌های بیشتر بود

مدیر کل آژانس بین‌المللی در آغاز نشست شورای حکام تأکید کرد درباره تسهیل همکاری‌های بیشتر بین تهران و آژانس و تسریع مسائل پادمانی باقی‌مانده با مقامات ارشد ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز جلسه شورای حکام، جزئیاتی از سفر اخیرش به تهران را اعلام کرد.

وی دراین‌باره گفت: در تهران با مقات ارشد ایران، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، حسین امبرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، و محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کردم.

به گفته گروسی «در این دیدارهای سطح بالا برداشتن گام‌هایی برای تسهیل همکاری‌های بیتشر و تسریع در حل مسائل پادمانی باقی‌مانده مورد بررسی قرار گرفت. دو طرف (ایران و آژانس) تایید کردند که چنین توافق‌های مثبتی می‌تواند راه را برای توافق‌های گسترده‌تر بین طرف‌های دولتی باز کند.»

وی همچنین گفت: به‌زودی جزئیات سفرم به تهران، وضعیت مربوط به تعهدات ایران در چارچوب برجام و طبق توافق‌نامه ان‌پی‌تی را در اختیار اعضای شورای حکام قرار خواهم داد.

مدیر کل آژانس در ادامه افزود: ما در ماه ژانویه، در مرکز غنی‌سازی سوخت فرودو، ذرات اورانیوم غنی‌شده فراتر از سطح اعلام‌شده از طرف ایران را پیدا کردیم. آژانس و ایران بحث‌های فنی برای روشن‌سازی این مسئله آغاز کرده‌اند.

در حال تکمیل...

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077092

مهمترین اخبار ایران و جهان: