نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 13:58

روزهای طلایی در انتظار بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/ وقتی قرار است صادر کننده شویم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان طی دو سال آینده در بخش‌هایی از حوزه کشاورزی بی‌نیاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سرجمع تولیدات بخش کشاورزی استان قبل از انقلاب تنها ۱۰ تن بوده اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون سالیانه حدود یک میلیون تن محصول کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود اما به نظر می‌رسد روزهای طلایی در انتظار بخش کشاورزی است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به گام‌های مثبت دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی اشاره و عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد طی چهار دهه از عمر انقلاب ۱۶.۵ هزار تن سردخانه احداث کرده اما در دولت سیزدهم مجوز ۳۲ هزار تن سردخانه صادر شد.

سید علی احمدزاده بیان کرد: در فصل برداشت محصول لیمو، پرتغال و لیمو شیرین در مناطق گرمسیری و سیب در مناطق سردسیری به دلیل نبود زیرساخت کشاورزان با ضرر و زیان‌های هنگفتی مواجه می‌شدند که با احداث سردخانه در ۹ شهرستان این نگرانی باغداران و کشاورزان از بین خواهد رفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز مرغ استان از استان‌های همجوار تامین می‌شود، گفت: ۵۰ مجوز احداث مرغداری در استان صادر شده، ضمن اینکه دو واحد تولید مرغ در گچساران با کشتار ۲۵۰ هزار قطعه در روز در حال احداث است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نظیر چنین پروژه‌ای در شهرستان بهمئی در حال احداث است که تا پایان سال ۱۴۰۲ و اوایل ۱۴۰۳ تمام نیاز گوشت مرغ در خود استان تولید می‌شود و علاوه بر اینکه از استان‌‌های همجوار بی‌نیاز می‌شویم صادر کننده مرغ می‌شویم و زمینه تولید و ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در سایر حوزه‌ها هم باید استان برخورداری باشیم گفت: کهگیلویه و بویراحمد سومین تولید کننده ماهیان سردآبی کشور است اما خوراک آبزیان از سایر استان‌ها تامین می‌‌شود که با چنین مشکلی در حوزه دام و طیور هم مواجه هستیم و باید تلاش کنیم خوراک دام، طیور و آبزیان در درون استان تولید شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای آبزیان به ۱۰۰ هزار تن خوراک نیاز است که مجوز ۸۵ هزار تن صادر شده و طی دو سال آینده واحدهای تولید خوراک آبزیان به بهره‌برداری می‌رسد که در این حوزه بی‌نیاز می‌شویم و بخشی دیگر از خوراک صادر می‌شود.

وی بیان کرد: به غیر از بخش عمرانی در حوزه سرمایه‌گذاری اقدامات ارزشمندی در حال انجام است و شاهد جهش خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری خواهیم بود.

احمدزاده با اشاره به اقدامات برای تسهیل در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: استعلامات سرمایه‌گذاری از بخشداری و سازمان همیاری حذف شده و مصوبه جواز تاسیس مجوز تاسیس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071904

مهمترین اخبار ایران و جهان: