نیوز سیتی!
26 بهمن 1401 - 18:42

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت: «من‌ها» به «ما» تبدیل شود، تمدن نوین اسلامی محقق خواهد شد

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: اگر مسلمانان جهان با یک اسلام‌هویتی واحد مجتمع شده و من ها را به ما تبدیل کنند، شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت الاسلام کاظم لطفیان عصر امروز در دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: تقوای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی مولفه‌های مهم پیشگامی یک ملت بوده که پایه اصلی آن می‌تواند تمدن باشد.

وی تصریح کرد: برای تحکیم پایه اصلی تمدن نیازمند رافت، فضلیت و سبقت در خیر بوده و بدون تلاش و کار جهادی تحقق تمدن نوین اسلامی امکان پذیر نیست.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خاطرنشان کرد: ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان موضوع بسیار مهم و جدی بوده و آنچه سبب تحقق آن می‌شود اسلام عبادی، جهادی، سیاسی و مهمتر اسلام هویتی بوده که برای اندیشه غرب بسیار مهم و خطرناک است.

وی ادامه داد: اگر مسلمانان جهان با یک اسلام‌هویتی واحد مجتمع شده و "من" ها را به "ما" تبدیل کنند، شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی خواهیم بود.

حجت الاسلام لطفیان گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی نیاز به صراط که همانا قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) و هم نیاز به سراج همان عقلانیت و نقل درست از تاریخ اسلام بوده و امت اسلامی هر دو مقوله را دارد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1039548

مهمترین اخبار ایران و جهان: