نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 08:38

روگذر علی آبادکتول نیمه شعبان به بهره برداری می رسد

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از بهره برداری تبادل غربی روگذر علی آبادکتول در نیمه شعبان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مصدقی شامگاه سه شنبه در برنامه تلویزیونی اظهارکرد: تبادل غربی روگذر علی آبادکتول در نیمه شعبان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: این پروژه پس از ۱۰ سال وقفه با پیگیری های مجدانه و حمایت های مقامات ارشد سازمانی و استانی و نمایندگان مردم در مجلس به ویژه نماینده مردم شهرستان علی آباد و با اقدام جهادی و سریع پیمانکار و مشاور بومی استان ظرف ۶ ماه به انجام رسید.

وی اعتبار صرف شده برای این بخش از پروژه را ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ساخت پروژه از سال ۹۲ توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان آغاز و بنا به دلایل معارضات اجتماعی آزادسازی زمین و عدم تامین به موقع اعتبارات و مشکلات پیمانکار نیمه تمام رها شده بود.

به گفته مصدقی، در سال ۱۴۰۱ طی تصمیم وزارتخانه ادامه ساخت آن به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و به تبع آن اداره کل، واگذار و بلافاصله با دریافت مجوز برگزاری مناقصه و فراخوان عمومی و انتخاب پیمانکار بومی تکمیل آن ادامه یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: با انتخاب پیمانکار طی بازه زمانی ۶ ماهه مراحل خاکریزی، دیواره بتنی، آسفالت، نرده، گاردریل و نیوجرسی پل با سرعت پیش رفت و به مرحله بهره برداری رسید.

وی با اشاربه اینکه تمام دسترسی در این روگذر برای ورود به داخل شهر علی آباد دیده شده، گفت: هم استانی ها و مسافران می توانند از روگذر یا قسمت بالا به داخل شهر علی آباد رفته و از زیر روگذر هم ترافیک عبور می کند و چند نقطه هم تابلو مرکز شهر نصب و لوپی در انتهای تقاطع برای ورود به داخل شهر ایجاد و جای نگرانی وجود ندارد.

مصدقی بیان کرد: مجوز احداث روشنایی برای پنج کیلومتر این روگذر هم، دریافت و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1065448

مهمترین اخبار ایران و جهان: