نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 14:27

کمیته امداد فقیرپرور نیست فقیرنواز است

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: برخلاف تصور عده‌ای کمیته امداد نه تنها فقیرپرور نیست بلکه فقیرنواز بوده و در مسیر رفع فقر گام‌های جدی برداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل و همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در جمع نمازگزاران اردبیل اظهار کرد: اعیاد شعبانیه و فرارسیدن میلاد امام عصر و نیمه شعبان را به نمازگزاران و محبان مهدی موعود (عج) تبریک گفته و امیدواریم از اعیاد شعبانیه و فضائل آن بهره مند شویم.

وی ۱۴ اسفند را سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان امام راحل معمار کبیر انقلاب تبریک گفت و خاطرنشان کرد: این نهاد در چهار دهه فعالیت خود تلاشی جدی برای رفع فقر در جامعه و زدودن آسیب‌های ناشی از آن کرده و در این زمینه آثار و برکات شایسته ای را از این نهاد انقلابی شاهدیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل محرومیت زدایی و زدودن چهره فقر را از جامعه رویکرد کمیته امداد برشمرد و بیان کرد: با برنامه‌های متنوع در این چهار دهه سعی شده است تا در مسیر فقرزدایی گام‌های مؤثری برداشته شود که شایسته است یاد و خاطره مؤسسان کمیته امداد نظیر مرحوم عسگر اولادی و نیری را گرامی بداریم.

حسین نژاد مساله فقر را مسأله‌ای پیچیده و خاص عنوان کرد و افزود: به دلیل کارکرد غلطی که در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رخ داده ما با فقر و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن روبرو هستیم که تلاشی جدی در رفع فقر و کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط کمیته امداد آغاز شده که امیدواریم با نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش در جامعه شاهد از بین رفتن چهره فقر در بین مردم باشیم.

وی ادامه داد: برخلاف تصور عده‌ای کمیته امداد نه تنها فقیرپرور نیست بلکه فقیر نواز است و تلاش می‌کند تا به اشکال مختلف آثار فقر را در جامعه تقلیل دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تحکیم بنیان خانواده را بسیار مهم و اساسی دانست و تصریح کرد: هسته اصلی جامعه خانواده و اعضای آن است که ما در کمیته امداد تلاش می‌کنیم به قوام و تحکیم این بنیان اساسی کمک کنیم تا زمینه آرامش و امنیت بیشتر در جامعه با رفع فقر و آسیب‌ها فراهم آید.

حسین نژاد گفت: کمیته امداد در ۳۳ سرفصل بیش از ۱۲۰ خدمت به جامعه ارائه می‌کند و سعی می‌کنیم تا در کنار حفظ قوام و کیان خانواده به سمت تأمین معاش مناسب و شایسته خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: در بحث معیشت توانمندسازی خانواده‌ها بسیار مهم است و تلاش می‌کنیم به دور از نگاه تک بعدی سعی می‌کنیم در ابعاد مختلف توانمندی فکری، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را برای افراد جامعه مهیا کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این زمینه با برگزاری دوره‌های آموزشی سعی بر این است تا تحکیم خانواده، رفع فقر و آسیب‌ها شکل گرفته و بیش از هر زمان دیگر به تقویت نظام اجتماعی کمک کنیم.

حسین نژاد افزود: در همین زمینه کمیته امداد سرفصل اصلی خود را بحث اشتغال قرار داده و در سال جاری براساس تکلیف کشوری این نهاد انقلابی ۵۰۰ هزار شغل را برای پنج دهک جامعه ایجاد می‌کند که در این زمینه فعالیت‌های خوبی نیز در ۱۱ ماه گذشته انجام شده است.

وی گفت: کمیته امداد استان اردبیل نیز سعی دارد تا فرصت اشتغال ۵ هزار و ۶۰۰ را مهیا کند که در این زمینه تسهیلاتی به ارزش ۳۷۰ میلیارد تومان برای متقاضیان اشتغال پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: سعی می‌کنیم تا فقر بین نسلی را به حداقل برسانیم تا فقر به عنوان چهره زشت و کریه جامعه نسل به نسل منتقل نشده بلکه شاهد از بین رفتن ریشه‌های آن باشیم.

حسین نژاد تصریح کرد: در این زمینه شکوفایی استعدادها و توانمندسازی‌ها و حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مورد توجه قرار گرفته تا آنها بتوانند در این زمینه شایسته عمل کنند.

وی ارائه خدمات به ۱۶ هزار دانش‌آموز و ۷ هزار دانشجو را به همت کمیته امداد یادآور شد و بیان کرد: با برنامه‌های آموزشی، تربیتی و مهارت افزایی سعی داریم نسل آینده را بیشتر مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل مسکن را دیگر نیاز خانواده‌ها برشمرد و گفت: مسکن در سبد معیشتی و درآمدی خانواده‌ها نقش اساسی دارد و قطعاً با هدف محرومیت زدایی تلاش بر ساخت واحدهای مسکونی و تحویل آن به نیازمندان است که این کار با همکاری بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان به عنوان نهاد انقلابی در دست اقدام است.

حسین نژاد اظهار کرد: ۶۰۲ واحد مسکن در استان اردبیل برای نیازمندان در حال ساخت است که بخشی از این واحدها در روزهای آینده و همزمان با هفته احسان و نیکوکاری به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در هفته احسان و نیکوکاری به مدت یک هفته ۲۱۸ پایگاه کمیته امداد فعال بوده و نسبت به جمع آوری هدایا و کمک‌های مردمی در آستانه سال نو اقدام می‌شود تا به سرعت این هدایا و کمک‌های مردمی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1069792

مهمترین اخبار ایران و جهان: