نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 17:46

همزمان با ماه رمضان مساجد اردبیل میزبان «طرح سمیر» است

اردبیل-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد اردبیل همزمان با ماه رمضان با حضور قاریان برجسته استان و محلات میزبان «طرح سمیر» خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون بعدازظهر پنجشنبه با حضور در جمع فعالان مساجد اردبیل اظهار کرد: مساجد اردبیل همزمان با ماه رمضان با حضور قاریان برجسته استان و محلات بعد از مراسم افطار هر شب میزبان «طرح سمیر» هستند.

وی با بیان اینکه در این طرح برنامه قصه گویی برای نوجوانان برگزار می‌شود و هر روز یکی از علما یکی از قصه‌های قرآنی را برای نوجوانان ارائه خواهد کرد، گفت: امسال و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت تلاش ما بر این بوده از میهمانان نوروزی در مساجد استقبال شود و در این راستا تعدادی از مساجد آماده میزبانی از مهمانان نوروزی هستند.‌

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر این از ابتدای ماه مبارک رمضان در روز پنج شنبه محفل جز خوانی با مشارکت و همکاری کانون‌های مساجد برگزار خواهد شد و در این برنامه قرار است هر روز چهار کانون مسئولیت هماهنگی برگزاری این مراسم‌ها را بر عهده داشته باشند.

آمون خاطرنشان کرد: برپایی سفره افطاری ساده در ۳۰ مسجد استان و تجلیل از نخبگان نوجوان قرآنی و مذهبی از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل در ایام ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: همچنین جلسات «هیأت شهیده گمنام» که حدود یک سال است در استان راه اندازی شده است، در ماه مبارک رمضان به صورت هفتگی برگزار خواهد شد و هر هفته یک روز یکی از شهدای شاخص استان و کشور به نوجوانان معرفی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1106504

مهمترین اخبار ایران و جهان: