نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 12:22

برگزاری مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان در زمستان امسال

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری هشتمین دوره مسابقات حفظ و قرائت بین المللی دانش آموزان جهان اسلام در زمستان امسال خبر داد.

میکائیل باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محلات در حاشیه جشنواره گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی شهرستان محلات، از برگزاری هشتمین دوره مسابقات حفظ و قرائت بین المللی دانش آموزان جهان اسلام در زمستان امسال خبر داد.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۵.۵  میلیون نفر دانش‌آموز در مسابقات ۹گانه قرآن عترت و نماز در۴مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری حضور داشتند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال با تغییر رویکردی که در این مسابقات صورت گرفته و سعی داشتیم اجرای این مسابقات و اجرای فعالیت‌های قرآن عترت ونماز را با کمک گرفتن از دانش‌آموزان عضو هیئت‌های مذهبی مدارس توسعه ببخشیم، امیدواریم که این آمار در سال‌های آینده و امسال رشد چشمگیری داشته باشد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال های قبل مسابقات در۴ مرحله برگزار می شد، اما امسال مسابقات را در ۵ مرحله برگزار می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه مرحله پنجم مسابقات خروجی مسابقات مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری است، ادامه داد: در زمستان ۱۴۰۲ شاهد برگزاری هشتمین دوره مسابقات حفظ و قرائت بین المللی دانش آموزان جهان اسلام خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد که با فعالیت‌هایی که توسط وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور انجام می شود بتوانیم با جذب حداکثری دانش آموزان به قرآن، تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را در مسیر و فرایند قرآن و اهل بیت و نماز قرار دهیم.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559548

مهمترین اخبار ایران و جهان: