نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 15:38

سرمایه گذاری دانشگاه آزاد بوشهر در حوزه آبزی پروری و گردشگری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: این دانشگاه در سه حوزه آبزی پروری، گردشگری و دریا سرمایه گذاری می کند.

 به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ظهر امروز در دیدار با فرماندار شهرستان دیلم با بیان اینکه مهمترین شاخصه پیشرفت یک محدوده، شهر یا کشور براساس تولید ناخالص داخلی مشخص می شود، اظهار داشت: این تولید می تواند خدمات دهی، گردشگری، آموزش و مواردی از این قبیل باشد که باعث چرخش نقدینگی می شود.

وی با تأکید بر اینکه تولید، عامل اصلی در جهت پیشرفت اقتصادی است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، آگاهانه شعار این سال ها را بر پایه اقتصاد تعیین فرمودند و شهرستان دیلم با ظرفیت های متعدد خود می تواند نقش بسزایی در تولید ناخالص داشته باشد که در این میان نقش فرمانداری با توجه به حیطه کاری و اخذ مجوزها بسیار تعیین کننده است.

رازقی با تشریح سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان کرد: سمت و سوی حرکت دانشگاه باتوجه به آموزش و پژوهش به عنوان سیاست گذاری اولیه، مأموریت و اولویت های متعدد در حوزه تولید دانش بنیان است.

این مقام مسوول با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به طور کلان به دنبال سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و مولدسازی ظرفیت های دانشگاه و شهرستان ها است، خاطرنشان کرد: یکی از انتخاب های دانشگاه، فعالیت در حوزه آبزیان، دریا و گردشگری است که با توجه بهدوجود هر سه ظرفیت در دیلم، این شهرستان می تواند در برنامه های دانشگاه نقش مهمی ایفا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه امروز دانشگاه در سراسر کشور، سازمانی یکپارچه و متحد است، اذعان کرد: اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در قالب کنسرسیوم و با بهره گیری از توان و ظرفیت تمامی واحدهای دانشگاهی، برای هر منطقه صورت می گیرد.

محمد اسدی فرماندار شهرستان دیلم نیز در این دیدار با قدردانی از توجه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به شهرستان و واحد دیلم، گفت: در بحث گردشگری، با توجه به جدا شدن حوزه گردشگری دیلم از گناوه، کارهای تازه و جدید با حرکتی پرشتاب در حال انجام است که با رفع برخی موانع، برنامه های خوبی برای شهرستان اجرایی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان دیلم به لحاظ زمین دولتی از وضعیت مطلوبی برخوردار است، افزود: به منظور توسعه شهر، 100 قطعه زمین معادل 136 هکتار به بخش شهری الحاق شده که تا چند ماه دیگر نیز، کار الحاق 142 هکتار دیگر نیز صورت خواهد پذیرفت.

اسدی ادامه داد: 618 زمین از طریق قرعه کشی به متقاضیان واگذار شد و باقی آن به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تعلق خواهد گرفت.

فرماندار دیلم با اشاره به وجود بسیاری ظرفیت ها همچون صنایع دستی، این بخش از استان را تشنه حضور سرمایه گذار دانست و اذعان کرد: افراد سرمایه دار و نیز خیرین بسیاری در دیلم وجود دارد به طور مثال بسیاری از تجهیزات بیمارستان دیلم که به روزترین تجهیزات است، از طریق همین افراد تهیه شده اما جلب اعتماد آنان برای کارهای تولیدی، حلقه مفقوده برقرای این اتصال است.

وی با تأکید بر اینکه علم یک زیرساخت است و تلفیق تجربه و سرمایه با علم، قدرتی شگرف ایجاد می کند، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به درجه بالای علمی و مقبولیت خود می تواند با ارائه دانش و علم و اموزش نیروی کار در بحث جذب سرمایه گذار، خدمات شایانی به منطقه ارائه دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588648

مهمترین اخبار ایران و جهان: