نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 18:58

8 دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری از تعهدات اشتغال‌زایی خود عقب هستند

مدیر‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هشت دستگاه اجرایی در استان از تعهدات اشتغال‌زایی خود عقب هستند، گفت: این دستگاه‌ها شامل کمیته امداد، بنیاد برکت، جهاد کشاورزی، بهزیستی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بنیاد علوی و بنیاد شهید است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن مولوی صبح امروز در جلسه کار‌گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس سامانه رصد اشتغال استان عملکرد اداره زندان‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری، صمت، راهداری و دامپزشکی به ترتیب بیشترین عملکرد و حتی مازاد تعهد خود را در حوزه ایجاد اشتغال انجام داده‌اند.

مدیر‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: در خصوص اشتغال‌زایی در چهارمحال و بختیاری شهرستان‌های بروجن و لردگان بالاترین میزان ایجاد شغل را داشته و رتبه برتر را کسب کرده‌اند.

وی عنوان کرد: شهرستان‌های شهرکرد، خانمیرزا و فارسان متناسب با تعهدات اشتغال‌زایی جلو می‌روند.

مولوی گفت: شهرستان‌های سامان، کوهرنگ، بن، اردل، کیار و فلارد از تعهدات خود در حوزه اشتغال‌زایی عقب هستند و این نیازمند رصد و پیگیری ویژه دستگاه‌های اجرایی است.

وی اظهار کرد: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلی است که تا کنون ۷۰ درصد آن محقق و با گذشت ۹ ماه از سال جاری ۱۴ هزار و ۱۴ فرصت شغلی جدید توسط ۳۷ دستگاه اجرایی ایجاد شده است.

مدیر‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هفت دستگاه اجرایی تا کنون در استان بیشترین مانده تعهد ایجاد شغل را طی سال جاری داشته‌اند، اضافه کرد: این دستگاه‌ها شامل کمیته امداد با یک هزار و ۱۲۸ فرصت شغلی، بنیاد برکت با ۲ هزار و ۴۱۳ فرصت، جهاد کشاورزی ۹۳۲ فرصت، بهزیستی ۶۸۰ فرصت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ۳۲۹ فرصت، بنیاد علوی با ۴۲۱ فرصت و بنیاد شهید ۲۱۴ فرصت است.

وی بیان کرد: ۲ دستگاه کمیته امداد و بهزیستی به دلیل عدم پرداخت تسهیلات اشتغال توسط شبکه بانکی نتوانسته‌اند مانده تعهدات اشتغال خود را انجام دهند.

مولوی افزود: امسال ۳۸دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری تعهد اشتغال دارند و لازم است در شهرستان‌های سامان، کوهرنگ، بن، اردل، کیار و فلارد بیشترین اشتغال ایجاد شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606792

مهمترین اخبار ایران و جهان: