نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 17:10

طرح هادی ۸۰ روستای البرز در دست بررسی و اجرا قرار دارد

استاندار البرز گفت: کارگروه ویژه رسیدگی به موضوعات روستاهای استان تشکیل شود و مشکلات روستاها احصا شود و به دستگاه‌های مربوطه برای چاره اندیشی، ارجاع داده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در نشست مشترک خود و معاونین با فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، بخشداران، شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران استان که روز یکشنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های شهیدان نژاد فلاح کرج، برگزار شد، با اشاره به اهمیت ارتقا امنیت شهرها و روستاها و ضرورت تداوم کاهش جرائم، گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ همیار پلیس در استان بکارگیری شدند و این تعداد امسال به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر رسید و باید این رقم را به حداقل ۱۴ هزار نفر برسانیم. 

وی ادامه داد: همیاران پلیس امنیت محله ها و روستاها را افزایش می دهد و طی همکاری با نیروی انتظامی به کاهش جرائم بویژه جرائم خرد و کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی کمک شایانی خواهند کرد. 

عبداللهی افزایش دوربین های نظارتی در تمامی محله ها و روستاهای استان را ضروری دانست و تاکید کرد که این امر باید طی همراهی های مردمی مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

وی گفت: کارگروه ویژه رسیدگی به موضوعات روستاهای استان تشکیل شود و مشکلات روستاها احصا شود و به دستگاه های مربوطه برای چاره اندیشی، ارجاع داده شود.

استاندار البرز افزود: در این سلسله نشست ها درصدد حل مسائل مشترک در روستاها هستیم و این امر طی تعامل سازنده مدیران، دهیاران، شهرداران و... تسریع خواهد شد. 

وی گفت: در هر نشست، تعدادی از دهیاران و مدیران نسبت به طرح موضوعات و ارائه پیشنهادات در جهت توسعه استان، احصا موانع و... صحبت خواهند کرد. 

وی گفت: از این پیوند و ارتباط حاکمیت با مردم باید بدرستی استفاده کنیم و در این راستا مطالبات را در جهات مختلف شناسایی کرده و مورد رسیدگی قرار دهیم.

عبداللهی افزود: شهرداران و دهیاران مسئولیت خطیری را به عهده گرفته اند و مکلف هستند که در جایگاه خود پاسخگوی مردم باشند.

وی خطاب به شهرداران، دهیاران و مدیران حاضر در نشست، گفت: به جایگاه خود اشراف و وقوف داشته باشید چراکه این نظام مرهون خون شهدا و ایثارگران بسیاری است و باید با خدمت به مردم و نظام، بدرستی دین خود را ادا کنید.

استاندار البرز افزود: آیندگان عملکرد ما را قضاوت می کنند و زمان با سرعت در حال سپری است از این رو ضرورت دارد کارنامه قابل دفاعی از خود ارائه دهیم تا نزدیک خداوند و مردم سربلند باشیم.

وی گفت: شهرداران، شوراهای روستایی، دهیاران و... باید در جهت تحقق تعهدات دولت محترم سیزدهم کوشا باشند و از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نکنند.

عبداللهی با اشاره به نیازها و ضرورت های استان، افزود: باید در جهت رفع نیازهای مردم استان در حوزه های مسکن، آموزشی و پرورشی، بهداشتی و درمانی، ورزشی، فرهنگی و... همراه باشید و برای ارتقا این بخش ها طرح و برنامه ارائه دهید همچنین مشارکت خیرین را در این بخش جلب کنید.

وی گفت: نهضت ساخت گلخانه در استان علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بهره وری، جلوگیری از ویلاسازی و تغییر کاربری اراضی، درآمدزایی، صادرات و اشتغالزایی را در پی خواهد داشت. 

استاندار البرز افزود: برای احداث گلخانه در استان هیچ مانعی وجود ندارد و متقاضیان می توانند بدون دریافت هیچ گونه مجوزی نسبت به آغاز فعالیت خود اقدام کنند. 

وی گفت: اگر شهرداران بر راه توسعه گلخانه ها مانع ایجاد کنند، مورد مواخذه قرار می گیرند چراکه اعطای بسته های تشویقی و حمایتی برای این منظور مورد انتظار است. 

عبداللهی افزود: دهیاران و شوراهای روستایی از ساخت و سازهای غیرقانونی جلوگیری کنند و اجازه به اتمام رسیدن ساختمان های غیرمجاز را ندهند.

وی گفت: چاه های غیرمجاز در روستاها شناسایی شود و نسبت به پلمپ آنها اقدام شود به این دلیل که صرفه جویی و مدیریت در منابع آبی یک ضرورت بزرگ است.

استاندار البرز افزود: امسال بررسی ۸۰ طرح هادی روستایی در استان در دستور کار است و روستاهایی که طرح های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی و بازگشت روستاییان را داشته باشند، در اولویت قرار می گیرند.

 

وی گفت: از تمامی توان و اختیارات خود برای کسب رضایتمندی مردم استفاده کنید و مردم را تکریم کنید و برای آگاهی از مشکلات، در بطن جامعه حضور پررنگ داشته باشید.

عبداللهی با تاکید بر اینکه در راستای توسعه استان از شرکت های دانش بنیان و فناورانه حمایت کنید، افزود: البرز دارای ویژگی های علمی و توانمندی های پژوهشی فراوانی است که باید در راستای توسعه مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی اتباع خارجی ساکن در استان، گفت: ضمن تکریم اتباع مجاز، حدود ۱۳ هزار تبعه غیرمجاز را از استان طرد کردیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم، افزود: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو درصدد هستیم با تدابیری که اتخاذ شده انتخابات پیش رو را با ۴ مولفه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت برگزار کنیم.

وی گفت: مدیران استان در جایگاه های خود بدنبال امید آفرینی، تبیین گری و اعتماد افزایی در جامعه باشند چراکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، کشور را بیمه خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554392

مهمترین اخبار ایران و جهان: