نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 10:30

مرکز تحقیقات ماهیان زینتی در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

مدیر شیلات و امور آبزیان استان مرکزی از راه‌اندازی مرکز تحقیقات ماهیان زینتی در استان خبر داد.

حسن اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با توجه به جایگاه استان مرکزی در تولید و پرورش ماهی مرکز تحقیقات ماهیان زینتی در استان راه اندازی خواهد شد.

وی تکمیل زنجیره تولید، بکارگیری دانش روز در این عرصه و توسعه صادرات را از اهداف راه‌اندازی این مرکز برشمرد و تصریح کرد: مقدمات راه‌اندازی این مرکز آغاز شده و به زودی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان با بیان اینکه رتبه اول تنوع تولید ماهیان زینتی کشور در اختیار استان مرکزی است، بیان کرد: بیش از ۷۰ واحد پرورشی در استان فعالیت دارد که توسعه و تولید بیشتر ماهی در این واحدها نیازمند دانش و کار تحقیقاتی است.

اکبری افزود: بالغ بر ۱۲۰ گونه ماهی زینتی در استان تولید می‌شود که ۶۰ گونه آن تکثیر می‌شود و شهرستان محلات و خنداب بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

 وی ادامه داد: استان مرکزی نقش موثری در تولید و صادرات ماهیان زینتی دارد به طوری که رتبه اول صادرات را به خود اختصاص داده است که با توجه به بازارپسندی و صادرات بالای این محصول برنامه‌ریزی برای تولید بر اساس دانش روز ضروری است.

مدیر شیلات و امور آبزیان پیرامون ایجاد مرکز تحقیقات ماهیان زینتی در استان گفت: موافقت احداث این مرکز از قائم مقام موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور اخذ شده و به زودی مقدمات ایجاد این مرکز  پیگیری خواهد شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577248

مهمترین اخبار ایران و جهان: